Business Kolding søger erhvervskonsulent med særligt ansvar for iværksætteri. Har du lyst til at gøre en forskel for erhvervslivet i Kolding Kommune og samtidig sørge for, at vi hjælper iværksættere, så de kommer godt fra start med deres forretningsidéer? Så er du måske vores nye kollega.

29. oktober 2018

Kolding har et stærkt iværksættermiljø og går efter at være blandt Danmarks TOP 5 bedste iværksætterkommuner inden udgangen af 2022 målt på etablerings- og overlevelsesrate samt jobskabelse. Med mange nye startups hvert år oplever vi i Business Kolding stor efterspørgsel på vores ydelser. Samtidig er iværksætterområdet under kraftig forandring. Gennemsnitsalderen for iværksættere bliver lavere, de har verden som deres markedsplads, og nye forretningsmodeller og begreber opstår. I Business Kolding ønsker vi til enhver tid at matche markedets behov og være den foretrukne sparringspartner ved opstart af virksomhed.

Som medarbejder hos Business Kolding får du en selvstændig og alsidig hverdag, hvor du møder mange iværksættere og virksomheder med mange forskellig behov og udfordringer.

Dine primære arbejdsområder vil være:

  • Sparring med iværksættere. Målet er, at flest mulige kommer godt fra start og tilegner sig de kompetencer, som gør dem i stand til at overleve efter 3 år.
  • Sparring med virksomheder i.f.t. udvikling og vækst
  • Udvikling af eksisterende og nye tilbud til iværksættere og virksomheder, herunder udvikling af netværket med private rådgivere og mentorer.
  • Formidling af tilbud på alle platforme
  • Deltage i netværk med andre aktører, som formidler tilbud til iværksættere
  • Kontaktperson i.f.t. til alle iværksættermiljøerne i Kolding Kommune.

Vi søger en kollega, som er selvstændig og ambitiøs med sit job, og som ønsker at være med til at udvikle erhvervslivet i Kolding Kommune. Du drives af at få andre til at lykkes, og du har et stort erhvervsnetværk, som kan bringes i spil. Vi vægter erfaring fra det private erhvervsliv højt, og allerhelst har du selv drevet virksomhed. Du er nysgerrig og er parat til at påtage dig nye og ukendte opgaver i en travl hverdag med mange interessenter.

Du vil få et spændende job i et dygtigt team af iværksætter- og virksomhedskonsulenter, som glæder sig til, at du bliver en del af holdet.

I teamet har vi forskellige spidskompetencer, og det er ekstremt vigtigt, at vi har et stærkt samarbejde på tværs af hele organisationen. Du skal være god til at samarbejde, at dele viden og kunne kommunikere om dit arbejde både internt og eksternt. Opgaverne løses både i huset, hos virksomhederne og hos samarbejdspartnere, og kræver derfor en meget fleksibel tilgang til arbejdstid, hvor også aftenarbejde indgår.

Jobbet giver gode muligheder for personlig udvikling og masser af plads til, at du kan være med til at sætte fremtidens dagsorden og gøre en reel forskel for iværksættere og virksomheder. Løn og ansættelsesvilkår fastsættes ud fra din faglige baggrund og kvalifikationer.


Flere informationer

Du er velkommen til at kontakte Direktør for Erhvervsudvikling Tove Gæmelke, mobil: 4096 5505. 

Ansøgning skal være fremsendt senest den 15. november 2018 til Tove Gæmelke på mail tg@businesskolding.dk. Tiltrædelse er 1. januar 2019 – gerne før.

 

Om Business Kolding
Business Kolding er sat i verden for at skabe udvikling, vækst og beskæftigelse i Kolding Kommune. Vores fornemste opgave er at gøre det nemt at starte, drive og udvikle virksomhed i Kolding Kommune. Vi er en organisation med pt. 18 medarbejdere, som holder til i et spændende storrumskontormiljø i Pakhuset på Kolding Havn. Organisationen er præget af stor motivation for at gøre en forskel for andre i samarbejde med vores mange interessenter, herunder virksomheder, uddannelsesinstitutioner og ikke mindst Kolding Kommune. Som medarbejder forventes du at tage konkret ansvar med udgangspunkt i en stærk faglighed og selvstændighed omkring opgaver.