… eller skræmmer den kunderne væk?
Musik i butikken eller restauranten er meget mere end hyggelig baggrundsmusik.
Forskning har vist, at simple ting som at skifte stilarten kan betyde en forskel på 10-15% i omsætning og være med til at kunderne vælger et produkt frem for et andet ligesom tempo og volumen hænger direkte sammen med opholdstiden.
Det gør musik til en af de mest lavthængende frugter, når du vil optimere oplevelsen i din butik og samtidig opnå en positiv effekt af musikken på din omsætning.
Men det kræver lidt målrettet arbejde. For det er ikke helt ligegyldigt, hvilken musik du spiller.
Simon Kirk Nissen fra Mind Moving Music vil med udgangspunkt i den nyeste forskning bl.a. komme ind på følgende:
- Hvordan musik kan øge opholdstid og omsætning i butikker og restauranter.
- Hvordan og hvor meget musik påvirker forbrugeradfærd, købelyst og loyalitet i butikker.
- Hvilke faktorer du som butiksejer kan arbejde med for at opnå de pågældende effekter af musik
Om oplægsholderen:
Simon Kirk Nissen er ekspert i, hvordan lyd og musik påvirker os som mennesker, og hvordan det kan bruges praktisk. Han har holdt adskillige foredrag og workshops om, hvordan lyd påvirker hjernen.
Velkomst
v/ Business Kolding
Sandwich og netværk
Oplæg
v/ Simon Kirk Nissen, Mind Moving Music
Tid til spørgsmål og netværk
Tak for i aften!