Vil du opnå bedre salgsresultater? Kom med når IBA og Business Kolding tilbyder en oprustning inden for salg. Første undervisningsdag er den 4. oktober 2018.
På Salgsforløbet får du forståelse for vigtigheden af den rette strategi, og du lærer at anvende konkrete værktøjer til at planlægge og prioritere din tid effektivt.
Samtidig får du lært at tilpasse din egen adfærd efter forskellige kundetyper, så dine fremtidige møder bliver mere værdifulde for begge parter. Igennem hele forløbet vil du komme til at arbejde med cases fra din egen hverdag.
Økonomi
Pris pr. deltager ved minimum 10 deltagere kr. 7.900,-
Som deltager kan du søge om dækning af hele deltagerbetalingen (Trepartsaftalen). Under forudsætning af at du ikke har afsluttet en uddannelse over faglært niveau.
Læs mere omkring refundering her
Har du spørgsmål til uddannelsen og forløbet, så skal du være velkommen til at kontakte Erhvervskonsulent Niels-Arne Lauridsen på mobil 5135 5002.
Igennem hele uddannelse vil du komme igennem nedenstående emner, som er fordelt ud på forskellige dage. Uddannelsen afvikles hos IBA Kolding på følgende hele dage:
DAG 1 - TORSDAG DEN 4. OKTOBER
- Viden om salg generelt og forskellige former for salg
- Fokus på den stigende globalisering og digitalisering: Hvilken betydning har det fremtidens sælger og de nødvendige kompetencer
- Viden om etiske og moralske forhold for sælgeren
DAG 2 - MANDAG DEN 22. OKTOBER
- Værktøjer til at se og vurdere salg fra kundens side. Hvad er et kundebehov, og hvilke forskellige slags findes? Hvordan afdækkes og udvikles de og hvordan bruger sælgeren denne viden til at optimere sit salg og skabe maximal værdi for kunden.
DAG 3 - TORSDAG DEN 15. NOVEMBER
- Redskaber til og viden om kundekommunikation: Hvor er faldgruberne og hvorfor er det vigtigt at tilpasse kommunikationen til forskellige kundetyper.
DAG 4 - TIRSDAG DEN 4. DECEMBER
- Læring om målsætnings-, målstyrings- og planlægningsværktøjer. Fx i forhold til kundemøder, prioritering af tiden mellem eksisterende og nye kunder.
DAG 5 - TORSDAG DEN 3. JANUAR 2019
- Konkrete og praktiske værktøjer: Dialogen med kunden på kundemødet med udgangspunkt i salgshjulets faser - åbningsfasen, behovsafdækning, løsningspræsentation og indvendingshåndtering og afslutningsfasen.
DAG 6 - ONSDAG DEN 23. JANUAR 2019
- Betragtninger og konkrete værktøjer: Online salg og social selling. Hvad betyder den digitale udvikling for fremtidens sælgeropgaver og kommunikation mellem kunder og leverandører? Hvordan kan internettet, de sociale medier og andre online platforme hjælpe sælgeren?
DAG 7 - FREDAG DEN 8. FEBRUAR 2019
- Eksamen