Business Kolding afholder Gratis Rådgivning i Pakhuset, hvor du kan booke tid til sparring med en advokat, en revisor, en forretningsudvikler eller én af de mange andre professionelle specialister, som indgår i vores rådgiverkorps.

Har du konkrete spørgsmål omkring din forretning, som mindre virksomhed eller iværksætter, er du velkommen til at booke en tid til rådgivning.

Du kan altid møde en advokat, en revisor og forretningsudvikleren der kan bidrage til mere grundlæggende forretningsforståelse. Herudover er der ofte en fjerde rådgiver inden for et specifikt tema.

Størstedelen af de rådgivere vi samarbejder med taler også engelsk.

Gratis Rådgivning er forbeholdt iværksættere og nystartede virksomheder i Kolding kommune.

For at gøre det så nemt som muligt at booke tid til Gratis Rådgivning, har vi lavet en kort vejledning.

  1. Vælg rådgivning - det er altid muligt at få rådgivning af advokat, revisor og forretningsudvikler. Derudover tilbydes der hver uge rådgivning indenfor aktuelle temaer, som også kan vælges.
  2. Vælg dato og tidspunkt - tilgængelige datoer og tidspunkter vises - er der ingen tidspunkter at vælge imellem, betyder det at alle tider den dato er optaget. Er du interesseret i at komme på venteliste så send en mail til Leendert Bjerg
  3. Udfyld og indsend booking angiv gerne hvad du ønsker at tale nærmere med rådgiveren om. 
  4. Mød op i Pakhuset – Gratis Rådgivning holdes i Pakhuset, Sdr. Havnegade 7. Henvend dig ved skranken inden for døren, og så vil du blive vist ned til din rådgiver. Bliver du forhindret, så husk at melde afbud i god tid, så andre kan få din rådgivningstid. 

Book tid til Gratis Rådgivning

Indtast et navn.
Indtast et telefonnummer.
Indtast en gyldig email adresse.

Skal udfyldes
{{form.comment.length}}/1000
Du har booket for mange tider inden for kort tid. Vent venligst nogle minutter, før du prøver igen.
Tak for din tilmelding.
{{submittedType.Name}}
{{toDateString(submittedEntry.StartTime)}} kl. {{toTimeString(submittedEntry.StartTime)}}
Du modtager en bekræftelse på {{form.email}} inden længe.




Temarådgivning

DATO

TEMA

29. august

Socialøkonomisk iværksætteri

5. september

Salg og Markedsføring

12. september

Finansiering

19. september

Online Markedsføring

3. oktober

 -

10. oktober

Tysk kultur og kommunikation

24. oktober

B2B-salg

31. oktober

Online Markedsføring

14. november

Design og designmetode

21. november

Work-life balance & Selvledelse

28. november

Socialøkonomisk iværksætteri

5. december

Strategisk Markedsføring

12. december

Finansiering

 

Vi har også faste aftaler med rådgivere inden for:

Indkøb og udbud i Kolding Kommune
Sidste onsdag i hver måned kan du få sparring af Kolding Kommune's indkøb- og udbudskonsulenter og opnå indsigt i, hvordan den offentlige sektor køber ind.

Bæredygtig Forretningsudvikling
Den 1. tirsdag hver måned kan du få sparring på bæredygtighed, hvor vi tager udgangspunkt i muligheder og udfordringer i din virksomhed.

Eksportsparring
Klaus Hell fra The Trade Council (Eksportrådet)/Erhvervshus Sydjylland tilbyder eksportsparring til alle virksomheder. Sparring foregår i Business Koldings mødelokale i Pakhuset eller online. 

Kapitalfremskaffelse med EIFO
Michael Borum fra Danmarks Eksport- og Investeringsfond (EIFO) tilbyder uvildig 1:1 vejledning til lokale virksomheder. Business Kolding har lavet en aftale, så EIFO løbende kan mødes i vores lokaler. 

Projekt- og finansieringsmuligheder
Erhvervskonsulenterne fra Erhvervshus Sydjylland hjælper virksomheder i hele Region Syddanmark, og vejleder om de projekt- og finansieringsmuligheder der findes igennem Erhvervshusets mange projekter og støtteordninger. 

IPR (Intellectual Property Rights)
IPR refererer til de juridiske rettigheder, der beskytter skabelser og opfindelser af intellektuel karakter som fx Patenter, Varemærker, Design og Ophavsret. Zacco tilbyder gratis rådgivning ved henvendelse via Business Kolding. 


FAQ

Hvem kan du møde i Gratis Rådgivning?
Vi har aftaler med over 50 forskellige professionelle rådgivere. Hver torsdag kan du møde 4 af dem.

Hvad får jeg ud af det?
De fleste går fra Gratis Rådgivning med ro i maven, svar på spørgsmålene, og en hel masse de skal hjem at arbejde videre med. Det er glade, tilfredse og inspirerede mennesker, der forlader Gratis iværksætterrådgivning – og har du lyst til det, skal du være velkommen!

Hvor lang tid tager det?
Hver samtale varer ca. 20-30 minutter – det afhænger af, om du skal tale med flere rådgivere, og hvor meget ventetid der er. Er der mødetider, der passer dig bedre end andre, så er det en god ide, at reservere en tid, inden du kommer.

Koster det noget?

Det koster ikke noget at benytte rådgiverne i Gratis Rådgivning. Hvis du laver en aftale med en af rådgiverne om et efterfølgende møde, eller at der skal udarbejdes noget specielt, er det dit ansvar at bede om et tilbud.

Skal jeg tilmelde mig?
Tilmelding er ikke et krav, men det  kan mindske ventetiden for dig. Desuden kan vi ved tilmelding sikre, at du kommer til at tale med den rådgiver, der lige netop passer til dine behov.

Hvor er det?
Gratis Rådgivning foregår i receptionen i Pakhuset, Sdr. Havnegade 7 i Kolding. Du går bare ind i receptionen og melder din ankomst, så vil du blive budt en kop af vores gode netværkskaffe/-te og rådgivning tilpasset det behov, du har.

Hvordan foregår det?
Der vil være en person i receptionen, en koordinator, som tager imod dig. Koordinatoren vil fortælle dig, hvem du skal tale med, og hvor du skal gå hen. Koordinatoren styrer tiden, så du kan koncentrere dig om at tale med rådgiveren.

Samtalerne er individuelle og fortrolige med hver enkelt rådgiver.

Hvad/hvor meget skal jeg forberede?
I princippet får du det ud af rådgivningen, som du har forberedt. Du må komme med din idé og intet andet, men har du lavet en prototype, forretningsplan, budgetter m.m. når du simpelthen længere. Få værktøjer til opstart.

Må jeg komme igen?
Ja, du må gøre brug af gratis rådgivning så ofte, du har behov for det.



Kontakt for mere info

Tel +45 2159 0221
tn@businesskolding.dk
Koordinator/Projektleder

Tina Nikolajsen

Vis flere kontaktpersoner

Navigation

  1. Rådgivning
  2. Netværk
  3. Forløb