En stor undersøgelse fra konsulenthuset PA Consulting viser, at tre ud af fire industri- og produktionsvirksomheder vurderer, at salg af service ”servitization” vil stå for en langt større del af omsætningen inden for de næste tre til fem år, end det gør i dag.
Servitization eller Serviceinnovation skaber merværdi for dine kunder ved at addere services til den eksisterende forretning. Hermed kommer man tættere på kunden, opnår større indtjening og styrker sin konkurrencedygtighed. Servitization omfatter både forretningsmodelinnovation, organisationsændring samt ny teknologi adoption, hvilket er med til at skabe værdi.
Kom til morgenmøde og bliv klogere på Servitization, når der bliver gået i dybden med de tre temaer; Servitization, forretningsmodeller og strategi, samt deres sammenhæng.
Hør hvordan Servitize.DK tilbyder fremstillingsvirksomheder at deltage i virksomhedstilpassede forløb. Finansieret af Industriens Fond, hjælper de virksomheder med at implementere servitization i deres forretning.
Afslutningsvis vil Karsten Friis Hansen fortælle om 3D-print samt om foreningen Nexttech, som er en 3D-print-/vidensvirksomhed hvor udgangspunktet er vidensdeling omkring 3D-printning og som i dag arbejder med en bred vifte af 3D-printteknologier lige fra metalprint til HP fuldfarvet print.
Kaffe og rundstykker
Velkommen
V. Lars Bo Frederiksen, Business Kolding
Strategi og værdiskabelse gennem Servitization
V. Troels Christian Korsgaard Andersen, AU Herning
Fra produkt til service - Hvorfor arbejde med serviceinnovation?
V. Henrik Blach, FORCE Technology
Pause
Præsentation af NextTech
V. Karsten Friis Hansen, NextTech
Rundvisning i 3D-printcentret
V. Karsten Friis Hansen, NextTech