Kom og hør om spændende nærmarkeder, som har vækst og stærke handelsmæssige bånd til Danmark når Eksportrådet, Væksthus Syddanmark og Business Kolding inviterer til Eksportkonference den 29. august 2016.
Nederlandene og Belgien har hhv. 17 mio. og 11,2 mio. moderne forbrugere, som er åbne overfor nye produkter, hvilket gør markedet til et oplagt testcenter for nye produkter og koncepter. Forbrugerene i Benelux betragtes som pris- og kvalitetsbevidste, og vil have ’value for money’.
Storbritannien og Irland er traditionelt et af de første nærmarkeder for danske virksomheder, der ønsker at udvide deres eksportaktiviteter. Det skyldes bl.a. få barrierer, fri konkurrence på markedet og købestærke forbrugere. I Irland er der igen økonomisk råderum til nye investeringer. Desuden har briterne og irerne fået smag for dansk mode og design samt kvalitetsfødevarer.
De danske brands står stærkt i begge regioner, og der kigges mod Danmark, når det gælder fødevarer og løsninger inden for vedvarende energi og energieffektivisering, byggeri og byplanlægning, sundhed og digitalisering. Danske virksomheder har et godt renommé for kvalitet og som tillidsfulde samarbejdspartnere.
Mødet holdes som et led i en samarbejdsaftale mellem Dansk Erhvervsfremme (DEF) og Eksportrådet.
Deltagerregistrering
Velkomst
v/Jesper Vestergård Hansen, Erhvervschef, Business Kolding
Præsentation af Sondex A/S med fokus på Benelux-landene
v/Bent Jensen, Vice President Sales, Sondex A/S
Danske eksportmuligheder i Benelux
v/Michael Nørregaard, Handels attaché, Den Danske Ambassade i Den Haag
Pause
Danske Eksportmuligheder i Storbritannien og Irland
v/Helle S. Myrthue, Handelschef, Den danske Ambassade i London
Erfaringer med eksport til Storbritannien
v/Lars Lyster, Direktør, Spekva A/S
Væksthus Syddanmark og Eksportrådet hjælper syddanske virksomheder med at eksportere.
v/Steen Nymann Andersen, Danmarks Eksportråd & Erik Vinkel Væksthus Syddanmark
Afrunding
Minikonsultationer/Netværk
Tak for idag og på gensyn