Lær vejen ind på det tyske marked, bliv inspireret af de kreative og bliv klogere på de politiske rammer og initiativer, der er til for at åbne markedet for eksportivrige danske virksomheder.
Mød små og mellemstore danske virksomheder. Mød den store tyske virksomhed og find ud af, hvilke krav den stiller til sine underleverandører. Få indblik i andre virksomheders udfordringer og tanker om det tyske marked - og mød Henriette Holmberg Olsen, salgs- og marketingdirektør i JAI, som fortæller hvordan virksomheden arbejder benhårdt med at tilpasse sit produkt til de tyske kunder.
"Vi har haft en tendens til at bygge mere og mere på vores produkter, men hver gang følger omkostninger, så det er vigtigt, at vi målretter vores udvikling til kunden, så vi ikke er innovative bare for at være det og bliver for dyre
i forhold til konkurrenterne."
-Henriette Holmberg Olsen, salgs- og marketingdirektør, JAI A/S
Glæd dig til inspirerende indlæg fra manden bag Arlas fusionseventyr i Tyskland, Tim Ørting Jørgensen, og grundlæggeren af energihandelsselskabet Danske Commodities, Henrik Lind, og forbered dig på ærlig snak fra den tyske vindgigant Siemens’ indkøbschef Robert Schippmann om virksomhedens krav til danske underleverandører.
Bliv klogere på de politiske initiativer, der skal give danske virksomheder medvind på vejen til succes i Tyskland, når handels- og udviklingsminister Mogens Jensen åbner ballet kl. 9.00.
Hvad kan vi danskere i Tyskland?
I marts 2014 var Børsen rundt i Tyskland og mødtes med danske virksomheder, som har taget springet ind på nabomarkedet, og som kunne give nogle konkrete råd og værktøjer til de virksomheder, som også kunne tænke sig at få del i de 80 millioner tyske forbrugere. Se alle artikler.
Børsen har en Linkedingruppe med 750 medlemmer kaldet ”Børsen – hvad kan vi danskere i Tyskland?”, som du kan melde dig ind i. Fælles for medlemmerne er deres interesse og indsigt i det tyske marked.
Få sparring på din specifikke udfordring
Ud over den inspiration og de værktøjer, du kan tage med dig fra scenen, har du også mulighed for én til én-sparring med rådgivere fra Eksportrådet og Dansk-Tysk Handelskammer. Send os din businesscase på forhånd, så du kan få nogle konkrete værktøjer til dine specifikke udfordringer.
Få rabat som medlem af Foreningen Business Kolding
Business Kolding har lavet en aftale med Børsen, at vores medlemmer kan deltage i arrangementet og opnå kr. 500.- i rabat i kraft af deres medlemskab af foreningen Business Kolding.
Ved tilmelding skrives 'Business Kolding' i feltet Kundenummer.
Program for konferencen
Download invitationen eller se hele programmet for dagen, somopdateres løbende på Børsens hjemmeside.