Detailbranchen er under forandring – og Corona har skubbet til den. I dagens detailhandel er der et hav af salgskanaler – hvilke skal du vælge? Og hvordan sikrer du, at du giver kunden en god indkøbsoplevelse. Den lokale bymidte er stadig aktuel – men hvordan udnytter vi den bedst?
I dette oplæg vil Mette Hjære, der er Senior Analysekonsulent ved Jysk Fynske Medier, give dig et overblik over de mange salgskanaler og masser af inspiration til, hvordan du udnytter dem bedst muligt.
Nogle af de forhold hun kigger på er:
- Forbrugernes mindset er et andet end for 10 år siden og kan udfordre måden detailbranchen eksisterer.
- Der er kommet mange nye salgskanaler… men hvad gør man med dem?
- Data skal sikre at kunden forbliver i centrum. Forbrugerne ser brandet og ikke kanalen!
- Fra ‘Going Shopping’ til ‘Always Shopping’
Rækken af salgskanaler er lang – hun kommer til at have fokus på følgende:
- Fysiske butikker som en oplevelsesplatform
- Webshoppen hvor forbrugerne har de samme forventninger som i den fysiske butik
- Sociale salgskanaler og liveshopping er kommet for at blive – også efter corona
- Markedspladser på godt og ondt
- Mobilen vil overhale computeren som det foretrukne købsdevice
- B2B indkøbere er også på nettet, med høje forventninger
- Teknologien giver nye muligheder
- Den lokale bymidte er stadig aktuel
Sidst men ikke mindst vil hun give en kort gennemgang af de forskellige muligheder for annoncering – hvornår giver det mening at bruge hvilke medier?
- Hvem er målgruppen?
- Hvad vil man opnå med kampagnen?
- Mediernes styrker – de er stærke til forskellige ting
Velkomst
v/ Business Kolding
Præsentation - bordet rundt
Middag og netværk
Oplæg
v/ Mette Hjære, Jysk Fynske Medier
Tid til spørgsmål - og lidt netværk
Tak for i aften