Har du ofte siddet med overvejelse om at skrive og udsende en pressemeddelelse? Eller har du allerede sendt adskillige tekster afsted, men har aldrig rigtig fået respons fra nogen? Få journalistens tjekliste til gode pressetekster.
Kenneth Ley Milling giver en indflyvning til, hvordan du kan skrive eller forbedre dine pressetekster, og hvordan du (måske) kan fange journalisternes interesse.
- Hvorfor skriver vi pressemeddelelser?
- Hvorfor skal DU skrive en pressemeddelelse?
- De journalistiske nyhedskriterier
- Vinkling og hvordan man vinkler?
- Målgrupper – hvem er det vi vil ramme?
- Medievalg – hvem skal bringe din historie?
- Timing – hvornår skal din historie ramme målgruppen?
- Pressetekstens dele – overskrift, indledning, brødtekst osv.
- Tjeklisten – nyttige tips at huske på
- Afrunding m. spørgsmål
Underviser
Dagens oplæg bliver holdt af journalisten Kenneth Ley Milling, der i de seneste snart 15 år har arbejdet professionelt med PR, medier, strategi og kommunikation i flere store danske virksomheder.
Han driver i dag virksomheden Storyloft, som primært hjælper små og mellemstore virksomheder med at kommunikere klart og fremstå professionelle.
Marketing à la carte la Carte
Marketing à la Carte præsenterer et menukort spækket med lette marketingemner, så du frit kan sammensætte lige præcis den menu, der passer til dig og din virksomhed. I otte serveringer kan du få en smagsprøve på forskellige marketingdiscipliner - alle tilsat en god portion netværk, sparring, faglig viden samt en lang række praktiske fif, som du kan gå hjem og bruge i din markedsføring med det samme.