Få et overblik over hvilke dimensioner der påvirker udviklingen af din forretningsmodel, og få indblik i et fysisk værktøj, der kan hjælpe dig med at gøre forandringen effektiv.
Forandring af forretningsmodellen foregår ikke altid lige efter bogen. En række barrierer internt og eksternt kan står i vejen for en effektiv ændring af forretningsmodellen.
Der sættes fokus på oversete dimensioner og deres betydning for forandring af forretningsmodellen: Ledelsens mål og ambitionsniveau og de valg og den position som virksomheden allerede har i dens netværk.
Der præsenteres ligeledes en nyudviklet fysisk forretningsmodel, som udover de 9 dimensioner som indgår i Osterwaldes Business Model Canvas, indeholder dimensionerne: ledelsens mål og ambitionsniveau og position i netværket.
Oplægget vil blive krydret med eksempler fra reklamebureauer, grafiske virksomheder m.fl.
Business Kolding låner gerne deres fysiske forretningsmodel ud til virksomheder der ønsker at arbejde effektivt med deres virksomhed – efter først til mølle princippet.
Per Vagn Freytag er professor i Business-for-Business marketing ved Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse, Syddansk Universitet Danmark, Kolding.
Hans forsknings- og undervisningsområder er inden for business2business marketing og kvalitativ metode. Forskningsområderne har især været inden for segmentering, portefølje planlægning, forretningsmodeller, prissætning, relationship-management, outsourcing, innovation, kvalitativ metode og klyngeudvikling.
Han har i sin karriere indtil videre udgivet over 100 publikationer, heraf bl.a. i 2014, hvor han i samarbejde med Ann Højbjerg Clarke udgav: Changing Business Models—What Is Next?