Hvordan får du lokket kunder ind i din forretning, og hvordan sikrer du, at de går glade og tilfredse derfra? På dette workshopforløb får du værdifulde værktøjer til at tage din butik til det næste niveau – både fysisk og digitalt.
Forløbet henvender sig til alle forretninger, der har fysiske lokaler, fx en vinhandel, et pizzaria, en døgnkiosk, et galleri, en vinbar, en restaurant, en boghandel, en klinik, en tøjbutik, en teahandel, en cafe og alt derimellem.
Workshopforløbet er for danske iværksættere, der er en nyetablerede , og som ønsker at få flere kunder i butikken. Din virksomhed må maks. være 3 år gammel på tilmeldingstidspunktet.
Det er, bortset fra din tid og entusiasme, helt gratis at deltage.
Du vil helt sikkert få mest ud af workshopforløbet, hvis du kan se dig selv i følgende:
Du driver en butik, og du forsøger at lokke kunder til via forskellige tiltag; måske er du allerede aktiv på sociale medier, måske har du en hjemmeside og det kan også være, at du allerede har indgået lokale samarbejder. MEN du ønsker at blive endnu bedre til at promovere din butik og skabe den gode og levende butiksoplevelse, så du kan trække endnu flere kunder ind i butikken.
På forløbet lærer du, hvordan du kan gøre din butik nem at finde – både digitalt og ude i den virkelig verden. Derudover får du redskaber til styrke forståelsen af dine kunder og deres behov, så du kan skabe gode kundeoplevelser, og du får indblik i, hvordan du arbejder strategisk med din økonomistyring. Kort sagt: Du får effektfuld og virksom viden og konkret inspiration til at synliggøre din butik, tiltrække og fastholde kunder og overblik over, hvordan du kan arbejde strategisk med udviklingen af din butik.
Efter forløbet har du styr på hvordan du...
- Får strøgkunder igennem Google Maps
- Bruger QR koder til at gøre det nemmere for dine potentielle kunder og du lærer hvordan du måler på det
- Lokker kunder ind i butikken
- Beregner hvad det koster dig at få kunder og hvad dine kunder er værd over tid
- Laver du events sammen med andre
- Etablerer et nyhedsbrev
- Annoncerer på sociale medier
- Forstår din målgruppe
- Forstår hvordan de sociale medier virker og du ved at du ikke blot kan poste organisk
- Vinder du uden at være lavest på pris
Undervejs på forløbet får du mulighed for 30 minutters individuel sparring med underviseren, hvor din egen forretning og dine særlige udfordringer og muligheder sættes i fokus.
Dine guides på vejen fra god idé til god forretning:
Jesper Holme Jensen fra Undfreunde er ekspert i at koble den digitale kunderejse med den fysiske butiksoplevelse og få de to ting til at spille sammen. Han har undervist hundredvis af iværksættere og små butiksdrivende, og brænder for at hjælpe dem med at komme godt i gang og endnu bedre videre på deres rejse. Han har derfor et skarpt blik på den enkeltes behov og i din individuelle sparring med Jesper, kan du trække på hans brede erfaring, så du får et køligt overblik over den strategiske udvikling af din butik.
Forløbet finder sted følgende dage:
Workshop 1: Om det kommunale marked 14-05-2024 kl. 18.30-21.30 - Online
Workshop 2: Google Maps og QR koder 21-05-2024 kl. 18.30-21.30 - Online
Workshop 3: Skab vækst igennem annoncering på sociale medier 28-05-2024 kl. 18.30-21.30 - Online
Workshop 4: Lokalt PR og events og loyalitet - effektiv brug af nyhedsbreve 30-05-2024 18.30-21.30 - Online
Støttet af:
Iværksætterdanmark er medfinansieret af Den Europæiske Union og Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.
Støtten gør det muligt at investere i danske iværksætteres kompetencer og udvikling. Alle workshops er derfor gratis for dig som iværksætter, men du skal registrere den tid du bruger på forløbet. Læs mere om Iværksætterdanmark.