Konference med fokus på Tyskland, der har atter fået gang i væksten. Få viden om hvordan du organiserer dig og kommer i gang.
Mange virksomheder vil gerne have gang i eksporten til Tyskland, men står tøvende overfor hvordan de kommer i gang og hvordan de skal organisere sig.
Konferencen skaber overblik over mulighederne i Tyskland – i de 16 delstater-, fordele og ulemper ved forskellige ”entry modes” (agent, forhandler, egen sælger) og afliver nogle af de myter, der er om det tyske marked.
Konferencen er målrettet både B2B og konsumentvaremarkedet (B2C) samt turisme erhvervet. Dette gør vi ved at bruge en del af arrangementet på at køre 3 spor – et for hvert område.
En gruppe meget erfarne dansk/tyske eksperter bosiddende i Tyskland stiller op og giver anvisninger på, hvordan du kommer godt i gang på det tyske marked og besvarer spørgsmål vedr.:
- Valg af delstat – hvilke delstater er interessante for hvilke brancher?
- Valg af distributionsform
- Hvordan håndterer vi de forskellige brancher? (B2B og konsumentvaremarkedet)
- Hvordan møder man tyskerne? (kultur, sprog, omgangsform, etc.)
- Hvad forventer tyskerne af Danmark? – et indspark til turistindustrien
- Hvilke eksperter og organisationer kan virksomhederne trække på?