Hvordan får du lokket kunder ind i din forretning, og hvordan sikrer du, at de går glade og tilfredse derfra? På dette workshopforløb får du værdifulde værktøjer til at tage din butik til det næste niveau – både fysisk og digitalt.

Forløbet henvender sig til alle typer af forretninger, der har fysiske lokaler, fx en vinhandel, et pizzeria, en døgnkiosk, et galleri, en vinbar, en restaurant, en boghandel, en klinik, en tøjbutik, en tehandel, en cafe og alt derimellem.

Workshopforløbet er for danske iværksættere, der er en nyetablerede , og som ønsker at få flere kunder i butikken. 

Det er, bortset fra din tid og entusiasme, helt gratis at deltage.

Du vil helt sikkert få mest ud af workshopforløbet, hvis du kan se dig selv i følgende:

Du driver en butik, og du forsøger at lokke kunder til via forskellige tiltag; måske er du allerede aktiv på sociale medier, måske har du en hjemmeside og det kan også være, at du allerede har indgået lokale samarbejder. MEN du ønsker at blive endnu bedre til at promovere din butik og skabe den gode og levende butiksoplevelse, så du kan trække endnu flere kunder ind i butikken.

På forløbet lærer du, hvordan du kan gøre din butik nem at finde – både digitalt og ude i den virkelig verden. Derudover får du redskaber til styrke forståelsen af dine kunder og deres behov, så du kan skabe gode kundeoplevelser, og du får indblik i, hvordan du arbejder strategisk med din økonomistyring. Kort sagt: Du får effektfuld og virksom viden og konkret inspiration til at synliggøre din butik, tiltrække og fastholde kunder og overblik over, hvordan du kan arbejde strategisk med udviklingen af din butik.

Efter forløbet har du styr på hvordan du...

  • Får strøgkunder igennem Google Maps
  • Bruger QR koder til at gøre det nemmere for dine potentielle kunder, og du lærer hvordan du måler på det
  • Lokker kunder ind i butikken
  • Beregner hvad det koster dig at få kunder, og hvad dine kunder er værd over tid
  • Laver events sammen med andre
  • Etablerer et nyhedsbrev
  • Annoncerer på sociale medier
  • Forstår din målgruppe
  • Forstår hvordan de sociale medier virker
  • Vinder uden at dumpe dine priser

Undervejs på forløbet får du mulighed for 30 minutters individuel sparring med underviseren, hvor din egen forretning og dine særlige udfordringer og muligheder sættes i fokus.

Dine guides på vejen fra god idé til god forretning:

Jesper Holme Jensen fra Undfreunde er ekspert i at koble den digitale kunderejse med den fysiske butiksoplevelse og få de to ting til at spille sammen. Han har undervist hundredvis af iværksættere og små butiksdrivende, og brænder for at hjælpe dem med at komme godt i gang og endnu bedre videre på deres rejse. Han har derfor et skarpt blik på den enkeltes behov og i din individuelle sparring med Jesper, kan du trække på hans brede erfaring, så du får et køligt overblik over den strategiske udvikling af din butik.

Forløbet har 4 undervisningsdage:

Workshop 1: Kundeforståelse, loyalitet og økonomi
21-10-2024: 18.30 - 21.30
Online

Workshop 2: Google Maps og QR koder
23-10-2024: 18.30 - 21.30
Online

Workshop 3: Etik og bæredygtighed (Q&A)
28-10-2024: 18.30 - 21.30
Online

Workshop 4: Lokalt PR og events og loyalitet - effektiv brug af nyhedsbreve
5-11-2024: 18.30 - 21.30
Online

Støttet af:

Iværksætterdanmark er medfinansieret af Den Europæiske Union og Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse. 

Støtten gør det muligt at investere i danske iværksætteres kompetencer og udvikling. Alle workshops er derfor gratis for dig som iværksætter, men du skal registrere den tid du bruger på forløbet. Læs mere om Iværksætterdanmark.

21. oktober 2024 18:30 -
05. november 2024 21:30
Online
Gratis

Arrangementet er afholdt.

Iværksætterdanmark
30108080
info@ivdk.dk
Tilmeldingsfrist 20. oktober 2024 kl. 23:59