Faglig Netværk for HR ansvarlige i mindre og mellemstore virksomheder.

HR Netværket er et forum hvor medlemmerne har mulighed for at få sparring på HR relaterede problemstillinger, og drøfte daglige HR-opgaver med hinanden.

Hvert medlem har mulighed for at byde ind med både, viden læring samt spørgsmål til konkrete cases og hverdagsudfordringer. 

Endvidere er netværket et ”åndehul”, hvor der kan erfaringsudveksles mellem medlemmerne, med respekt for HR arbejdets sensitive karakter.

Medlemmerne deler redskaber og inspirerer hinanden til løsning af HR opgaven, de deler viden og bidrager med aktiv og personlig involvering.

Pris: GRATIS, men eksisterende medlemmer skal godkende nye.

Vi mødes årligt 6 gange á 2,5 time.

Målgruppen er primært HR ansvarlige samt ejerledere.

 

Emner der berøres i dette netværk kan være: 

 Rekruttering: Planlægning af rekrutteringsprocessen, udarbejdelse af jobbeskrivelser, annoncering af ledige stillinger, screening af ansøgere, interviews og valg af kandidater.

Onboarding: Introduktion af nye medarbejdere til virksomheden, herunder introduktion til virksomhedens kultur, værdier, politikker og procedurer.

Medarbejderudvikling: Identifikation af medarbejderes træningsbehov, planlægning af træningsprogrammer og evaluering af træningsresultater.

Performance Management: Fastlæggelse af mål og forventninger for medarbejderne, evaluering af medarbejderpræstationer og feedback.

Personaleadministration: Håndtering af personaleoplysninger, lønadministration, ferieplanlægning og sygefraværshåndtering, herunder timeregistrering inden juli 2024

Arbejdsmiljø: Sikring af et sikkert og sundt arbejdsmiljø, herunder risikovurderinger, ergonomiske vurderinger og håndtering af arbejdsulykker. Herunder evt. mental sundhed med et oplæg fra velliv og overblik over deres puljer?

Personalepolitikker: Udvikling og implementering af personalepolitikker, herunder politikker for ligestilling, mangfoldighed og inklusion.

Personalehåndbog: Udarbejdelse og opdatering af personalehåndbog, der beskriver virksomhedens politikker og procedurer.

MUS-samtaler: Planlægning og afholdelse af medarbejderudviklingssamtaler.

Ferieplanlægning: Planlægning af medarbejdernes ferie og fridage.

 

Tilmelding

Din spidskompetence f.eks. webudvikling, CRM, ERP.
Hvad skal netværket adressere?

 

Medlemmerne er alle virksomheder i Kolding Kommune, der ønsker at styrke deres kompetencer indenfor HR feltet 

 
ERPGruppen
First Finance aps
Bellcom
Dansk Gummi Industri
Kolding MC
Trademark Textiles 
LP Kolding 
Business Kolding 
Daka 
My Pallet
K. Hansen Transport 
Magio

Netværksgruppemøder

HR Netværksgruppen mødes i 2024, 6 gange á 2,5 time.

  • Den 25.01.24, kl. 09.00–11.30 - Planlægning af årshjul. - Konflikthåndtering/sund uenighed (v. Ole Drejer )  
  • Den 21.03.24, kl. 09.00–11.30 - Onboarding og Psykologisk Tryghed (v. Christian - Trademark Textiles)  
  • Den 30.05.24, kl. 09.00–11.30 - Trivselsmøder- og undersøgelser (v. Anja - Dansk Gummiindustri)  

  • Den 22.08.24, kl. 09.00-11.30 
  • Den 24.10.24, kl. 09.00-11.30- Personalehåndbogen (v. Camilla- K. Hansen Transport og Vibeke- Daka)
  • Den 19.12.24, kl. 09.00-11.30- X (v. Hanne- Bellcom

 

 

Kontakt

Tel +45 2459 8187
mls@businesskolding.dk
Erhvervskonsulent

Majbritt Lykke Sørensen