I samarbejde med eksperter indenfor bæredygtighed inviterer Business Koldings Go Green netværk interesserede virksomheder til en palette af grønne inspirationsmøder. Det er ikke et krav for at deltage, at du er en del af netværket – men vi vil så gerne have flere med.

21. juni 2024
Tanja Marek

Indtil videre har vi fire arrangementer på programmet, og det først arrangement stiller spørgsmålet: Hvordan giver grøn omstilling Licence to Business? – og er din virksomhed klar til udfordringen? Livs Cyklus Analyser (LCA) vil i højere grad kunne sikre jeres virksomhed i at være på forkant med krav fra kunder.

I september kigger vi på de grønne budskaber i din markedsføring. Tænker du grønt? Men er usikker på, hvordan du kan kommunikere dette i din markedsføring? Så er du ikke alene! Mange virksomheder tør ikke fortælle om deres grønne tiltag, af frygt for at begå greenwashing. For, hvem har lyst til at komme i mediernes søgelys, eller blive stillet offentligt til skue, som en virksomhed der begår greenwashing? Derfor vælger mange virksomheder ikke at kommunikere om deres grønne tiltag – greenhushing bliver deres overlevelsesstrategi.

Er du endnu ikke kommet i gang med at kigge på den grønne omstilling, å kan Bæredygtighedshjulet være et værktøj til at få overblik og indentificere og prioritere, hvilke indsatser der giver mening.

Sidst – men ikke mindst – kigger vi på begrebet Bæredygtig Business. Kan man tjene penge på at gøre verden til et bedre sted? JA! Men der findes ikke en magisk opskrift, man bare kan følge blindt. Der er mange forskellige veje til at aktivere bæredygtighedsarbejdet i virksomheder, så både klode, medmennesker og ikke mindst bundlinje profiterer af det. Fra dette indlæg går du hjem med inspiration og indsigt i hvordan andre virksomheder og organisationer har lykkes med at gøre bæredygtighed til sund forretning.

Business Kolding Go Green er et gratis netværk for medlemmer i Foreningen Business Kolding, som vil sætte fokus på grøn omstilling, FN’s verdensmål, bæredygtighed mm. i deres virksomhed. Netværket er både for virksomheder, der er godt i gang med deres grønne omstilling, og dem, der endnu ikke er helt så langt. Skal du være med?

Tilmed dig Go Green her

Arrangementer i Go Green