I går holdt vi afskedsreception for Tove Gæmelke, der stopper ved Business Kolding. Det var en bevægende dag, med taler, bobler….og pølsevogn. For er der noget Tove aldrig siger nej tak til, så er det en hotdog og peanuts.

28. juni 2024
Tanja Marek

Vi har spurgt Tove, hvad der særligt har gjort indtryk på hende i løbet af tiden ved Business Kolding, hvor opgaverne har været mange og ikke mindst forskellige. Mange mennesker har krydset hendes vej undervejs – og mange stærke relationer er blevet opbygget.

- En af mine første opgaver Hos Business Kolding var at få belysning på Koldinghus. Når det blev mørkt kunne man ikke se slottet, fortæller Tove. Det var i den forbindelse jeg mødte Thomas Tulstrup (Kongernes Samling/Koldinghus), Lisbet Lambert (Kulturchef, Kolding Kommune) og Otto Popp, mennesker jeg siden har samarbejdet tæt med.

“Jeg havde også æren af at være udlånt som havnedirektør, om end kun for en kortere periode.”

Tove Gæmelke, Business Kolding

- Jeg havde også æren af at være udlånt som havnedirektør, om end kun for en kortere periode. Det var en oplevelse ud over det sædvanlige, fortæller Tove. Det var lidt af en hvepserede at komme ind i, men det endte med at blive en rigtig god oplevelse.

Selv om hun ikke selv var med til selve planlægningen af arrangementet med USA’s præsident Barack Obama, så var det alligevel en kæmpe oplevelse – og det samme var det, da hun var med til at starte en bestyrelsesuddannelse op.

Vi har også spurgt kollegerne om, hvordan de bedst vil beskrive Tove:

• Hun er omsorgsfuld og hjælpsom
  • Med begge ben plantet på jorden, sætter hun en sikker kurs – til glæde og gavn for virksomhederne og medarbejderne hos Business Kolding
  • Hun er en ukuelig fighter med et imponerende drive
  • Hun har en enorm viden og et særdeles stærkt netværk
  • Hun er kendetegnet ved handling, eksekvering, produktivitet, ordentlighed og vedholdenhed
  • Hun har været det faste holdepunkt blandt medarbejderne, når Business Kolding eller hele verden (som under corona) har gennemgået store forandringer
  • For mange virksomheder er Tove Business Kolding
  • Hun er indbegrebet af Business Kolding – Vi kender, Vi hjælper, Vi samler