Har du og din virksomhed budskaber, I gerne vil dele via medierne, så skal du både forstå journalistens arbejde, processen på redaktionerne og hvordan du bliver relevant.
Store mængder information konkurrerer hver dag om vores opmærksomhed – på sociale medier, på TV og i din indbakke. Har du og din virksomhed budskaber, I gerne vil dele i medierne, skal I derfor kunne trænge igennem ”støjen”.
Men hvor du i klassisk markedsføring typisk har fokus på at være attraktiv, blingbling og højtråbende, så handler det i medierne alene om relevans.
Der er ganske enkelt nogle nyhedskriterier, der skal være opfyldt, før en journalist samler din historie op. Det skal vi kigge på!
Det får du med hjem
Gevinsten ved at kunne fortælle sine historier via nyhedsmedier og fagblade er troværdigsynlighed, som kan understøtte jeres øvrige brandarbejde. Både over for dine kunder OG i jagten på din næste dygtige medarbejder. Begge målgrupper higer efter troværdig information, og dét er medierne stadig den bedste leverandør af.
I dette oplæg lærer du derfor:
- Hvordan du skriver en skarp, effektiv og relevant pressetekst.
- Hvordan journalister arbejder, og hvordan du kan hjælpe dem.
- Hvilket mindset, du skal have, når du skriver.
- Hvilke medier du kan nå ud til – fra aviser til podcasts og influencere.
- Hvorfor kontinuerlig udsendelse af pressetekster styrker din synlighed.
- AI – hvorfor/hvorfor ikke!
Oplægsholderen
Dagens oplægsholder er journalist, Kenneth Ley Milling, fra kommunikationsbureauet StoryLoft.
Med mange års erfaring fra både nyhedsredaktioner og store private virksomheder hjælper han i dag en række forskellige organisationer med at gøre kommunikation professionel, effektiv og – ja, relevant.
Marketing à la Carte
Marketing à la Carte præsenterer et menukort spækket med lette marketingemner, så du frit kan sammensætte lige præcis den menu, der passer til dig og din virksomhed. I otte serveringer kan du få en smagsprøve på forskellige marketingdiscipliner - alle tilsat en god portion netværk, sparring, faglig viden samt en lang række praktiske fif, som du kan gå hjem og bruge i din markedsføring med det samme.