Har du og din virksomhed budskaber, I gerne vil dele via medierne, så skal du både forstå journalistens arbejde, processen på redaktionerne og hvordan du bliver relevant.

Store mængder information konkurrerer hver dag om vores opmærksomhed – på sociale medier, på TV og i din indbakke. Har du og din virksomhed budskaber, I gerne vil dele i medierne, skal I derfor kunne trænge igennem ”støjen”.

Men hvor du i klassisk markedsføring typisk har fokus på at være attraktiv, blingbling og højtråbende, så handler det i medierne alene om relevans.

Der er ganske enkelt nogle nyhedskriterier, der skal være opfyldt, før en journalist samler din historie op. Det skal vi kigge på!

Det får du med hjem
Gevinsten ved at kunne fortælle sine historier via nyhedsmedier og fagblade er troværdigsynlighed, som kan understøtte jeres øvrige brandarbejde. Både over for dine kunder OG i jagten på din næste dygtige medarbejder. Begge målgrupper higer efter troværdig information, og dét er medierne stadig den bedste leverandør af.

I dette oplæg lærer du derfor:

  • Hvordan du skriver en skarp, effektiv og relevant pressetekst.
  • Hvordan journalister arbejder, og hvordan du kan hjælpe dem.
  • Hvilket mindset, du skal have, når du skriver.
  • Hvilke medier du kan nå ud til – fra aviser til podcasts og influencere.
  • Hvorfor kontinuerlig udsendelse af pressetekster styrker din synlighed.
  • AI – hvorfor/hvorfor ikke!

Oplægsholderen

Dagens oplægsholder er journalist, Kenneth Ley Milling, fra kommunikationsbureauet StoryLoft.

Med mange års erfaring fra både nyhedsredaktioner og store private virksomheder hjælper han i dag en række forskellige organisationer med at gøre kommunikation professionel, effektiv og – ja, relevant.

Marketing à la Carte

Marketing à la Carte præsenterer et menukort spækket med lette marketingemner, så du frit kan sammensætte lige præcis den menu, der passer til dig og din virksomhed. I otte serveringer kan du få en smagsprøve på forskellige marketingdiscipliner - alle tilsat en god portion netværk, sparring, faglig viden samt en lang række praktiske fif, som du kan gå hjem og bruge i din markedsføring med det samme.

Tilmelding

Ja, jeg accepterer betingelserne.

Håndtering af persondata i Business Kolding

Ved tilmelding, accepterer du samtidig, at Business Kolding (dataansvarlig) behandler dine indtastede data i tråd med persondataloven, og på nedenstående betingelser:

  • Dine indtastede oplysninger overføres og gemmes i Business Koldings interne IT-systemer
  • Oplysningerne indsamles og behandles ifm. arrangementshåndtering og efterfølgende erhvervsservice til den pågældende virksomhed
  • Oplysningerne gemmes i min. 5 år efter arrangementet, jfr. gældende lovgivning, herunder regnskabsloven
  • Eventuelle deltagerlister (navn og virksomhed) kan distribueres til arrangementets deltagere, samt oplægsholdere
  • Ved nogle arrangementer vil der blive taget billeder og video, som bruges ifm. medie- og presseomtale, og på Business Koldings hjemmeside og sociale medier
  • Oplysningerne behandles udelukkende af medarbejderne hos Business Kolding og videresælges ikke til tredjepart
  • Du har iflg. persondataforordningen ret til indsigt, sletning eller blokering af registrerede data eller indsigelse, og berigtigelse af oplysninger, der er urigtige, vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lovgivningen
  • Du kan klage over behandlingen af personoplysninger til Datatilsynet

Læs mere om Business Koldings persondatapolitik eller kontakt Business Kolding, Sdr. Havnegade 7, 6000 Kolding. Tlf. 76 33 21 11, info@businesskolding.dk.

Mere fra menukortet

02. april 2025
kl. 08:30 - 10:00
Pakhuset
Mødelokale Bornholm
Sdr. Havnegade 7
6000 Kolding
Tina Nikolajsen
tn@businesskolding.dk
21590221