Private virksomheder kan få tilskud fra Erhvervspuljen til energispareprojekter. Tilskuddet dækker op til 50 % af omkostningerne.

28. oktober 2022

Energispareprojekter kan både sænke energiudgifterne og forbedre konkurrenceevnen, men bliver ofte ikke gennemført, hvis tilbagebetalingstiden er for lang. Tilskud fra Erhvervspuljen giver kortere tilbagebetalingstider, så flere projekter kan blive til virkelighed.

Energispareprojekter er med til at sænke energiforbruget i Danmark som et led i målet om at reducere Danmarks CO2-udledninger med 70 % i 2030.

Justeret Erhvervspulje – forventet åbning 1. november 2022
Partierne bag aftalen om justering af Erhvervspuljen har besluttet at fremrykke puljens nye regler, så de som udgangspunkt træder i kraft 1. november 2022. Når puljen åbner igen, vil det dermed være med en række ændringer, som skal være med til at gøre det nemmere for virksomhederne at få en hjælpende hånd til den grønne omstilling.

Læs mere om mulighederne og ansøgningen her: