46% af samtlige søgninger på Google er lokale søgninger, hvor intentionen er at komme i kontakt med en lokal udbyder af et produkt eller service. Er det dig? Og er din virksomhed synlig når dine kunder søger efter dine produkter eller services?
Hvis du er behandler, håndværker eller driver du en restaurant, frisørsalon, butik, klinik eller hvilket som helst andet lokalt baseret firma - og ønsker du at blive mere synlig, er dagens Marketing à la Carte lige noget for dig.
Uanset om du har været i gang i mange år eller er den ‘nye dreng eller pige i klassen', så kan vi alle føle at Google totalt overser vores virksomhed. Google elsker dog lokale virksomheder som din og vi skal blot hjælpe Google med at få øjnene op for dig og det du tilbyder.
På dagens morgenmøde præsenterer SEOhaj dig for fem effektive taktikker, der vil hjælpe dig med at komme i gang med Lokal SEO på den helt rigtige måde.
Du vil samtidig få en plan for, hvad du skal gøre i dag og hvordan du ved at bruge 2-3 timer hver måned i 2024 vil give dine konkurrenter baghjul.
På dagens møde kommer vi blandt andet omkring:
- Google har helt gratis givet dig en ny hjemmeside - og den er faktisk vigtigere end din gamle hjemmeside.
- Sådan optimerer du din gamle hjemmeside som en SEO-professionel. Vi viser dig de lavthængende frugter, som 80% af dine konkurrenter sikkert ikke bruger.
- Disse elementer SKAL du have på din hjemmeside for at Google får øjnene op for dig.
- Sådan tjekker du nemt hvad dine konkurrenter gør, for at få mere synlighed.
- Nu har jeg SEO optimeret min hjemmeside, hvad så nu?
Underviser
Brian Ebbesen er indehaver og SEO specialist hos SEOhaj, der hjælper små og mellemstore virksomheder med at blive mere synlige online og få større markedsandele.
Brian har arbejdet med online marketing og SEO siden 2012, og er i dag specialist indenfor lokal SEO med kunder i både Danmark, Norge, Tyskland og USA.
Marketing à la Carte
Marketing à la Carte præsenterer et menukort spækket med lette marketingemner, så du frit kan sammensætte lige præcis den menu, der passer til dig og din virksomhed. I ni serveringer kan du få en smagsprøve på forskellige marketingdiscipliner - alle tilsat en god portion netværk, sparring, faglig viden samt en lang række praktiske fif, som du kan gå hjem og bruge i din markedsføring med det samme.