Mød vores medarbejdere! I denne uge kan du møde Tanja Marek.

25. august 2023

Hos Business Kolding vil vi gerne lære virksomhederne at kende, og i den kommende tid vil du også kunne lære os bedre at kende. Vores erhvervskonsulenter, forretningsudviklere og administrative medarbejdere vil fortælle om, hvilke arbejdsopgaver der møder dem i løbet af en uge

Tanja har været ansat hos Business Kolding siden januar 2016, og arbejder som erhvervs- og kommunikationskonsulent. Vi har bedt hende sætte ord på, hvad en arbejdsuge kunne byde på:

“En typisk arbejdsuge for mig byder på mange forskellige opgaver. Som en del af vores iværksætterteam mødes jeg f.eks. med iværksættere, der har en drøm om at starte deres egen virksomhed.”

Tanja Marek, Business Kolding

- En typisk arbejdsuge for mig byder på mange forskellige opgaver. Som en del af vores iværksætterteam mødes jeg f.eks. med iværksættere, der har en drøm om at starte deres egen virksomhed. I denne uge har jeg snakket med Jesper Mortensen fra Firstgrade – en virksomhed jeg har fulgt næsten siden de startede, og som nok ikke længere kan kaldes iværksættere, men de har altid gang i noget nyt og spændende. De er kendte for en skæv og anderledes markedsføring af virksomheden, og nu har de netop udsendt en dokumentar om virksomheden – og den skulle jeg da lige se, fortæller Tanja og fortsætter:

- Jeg har sammen med en kollega lavet et iværksætterforløb der starter d. 31. august, hvor nye iværksættere kan blive godt klædt på til iværksætterrejsen. Så der er planlagt, hvad de skal igennem og selvfølgelig booket eksterne oplægsholdere fra de lokale virksomheder – og det er vildt så gode I, virksomhederne, er til at bakke op om sådanne tiltag. Det er sjældent der er nogen der siger nej til at hjælpe.

Generelt er mange af Tanjas opgaver at planlægge forskellige arrangementer, der kan klæde virksomhederne på – eller skabe netværk på tværs. Eksempler herpå er BusinessBar og Marketing à la Carte.

- Min kollega Tina Nikolajsen og jeg har igennem tre år stået for konceptet Marketing à la Carte. Vi har booket nogle super spændende oplægsholdere til den kommende sæson – synes vi selv, og det virker også til at virksomhederne synes det, der er allerede mange der har tilmeldt sig, og en enkelt servering er allerede fuldt booket. Så nu skal vi bare stå klar til at møde gæsterne.

I sidste uge lød starten til dette års Projekt Edison, hvor rekordmange lærere var samlet for at høre om dette års forløb, hvor temaet er ”Vi skaber energi”, og Tanja var med for at fortælle, hvordan elever og lærere kan bruge Business Kolding i projektet.

“Sidste år slog vi jo Danmarksrekord i antallet af deltagere, og det er jeg da sikker på at vi kan gøre igen i år, når 6. klasses eleverne skal dyste i innovation og gode ideer på IBC til november.”

Tanja Marek, Business Kolding

- Sidste år slog vi jo Danmarksrekord i antallet af deltagere, og det er jeg da sikker på at vi kan gøre igen i år, når 6. klasses eleverne skal dyste i innovation og gode ideer på IBC til november. Jeg er med i en stor del af planlægningen, og er netop gået i gang med at rekruttere dommere fra erhvervslivet til dette års konkurrence. Og så skal jeg ud på flere skoler og holde noget vi kalder ”Løvens Hule”, hvor eleverne skal arbejde med idégenerering og prototyper og så skal de pitche deres ideer.

Tanja er netop kommet med i en arbejdsgruppe, der skal planlægge ”Fagenes Fest” til januar 2024. En festaften for virksomheder, der har elever og lærlinge. Her skal de unge mennesker, der har færdiggjort deres erhvervsuddannelse i 2023 mødes, og der vil blive uddelt forskellige legater.

Sidst men ikke mindst står Tanja for meget af Business Koldings skrevne kommunikation, blandt andet de mange artikler i vores nyhedsbrev.

- Jeg har jo en baggrund i marketing og kommunikation, og som tidligere bladchef på et lokalt ugeblad har jeg en passion for at skrive. Og så er det spændende at komme ud til de mange virksomheder, som vi skriver om i vores nyhedsbreve. Jeg hører selvfølgelig altid gerne fra virksomheder, som kunne have en god historie. Jeg skal selv holde et af oplæggene i Marketing à la Carte, hvor jeg netop skal komme med gode idéer til at finde virksomhedens gode historier, som kan bruges til at skabe indhold på de sociale medier – noget som mange virksomheder synes er svært.

For mere info kontakt

Tel +45 6077 6027
tamar@businesskolding.dk
Erhvervs- og kommunikationskonsulent

Tanja Marek