Sidste år blev projektet Industrien som Karrierevej 2.0 opstartet af Trekantomraadet i samarbejde med de 7 erhvervskontorer i trekantområdet. Nu er der bud efter din virksomhed.

7. maj 2020

Selv om vi står i en tid, hvor virksomheder har været nødsaget til at afskedige og hjemsende en lang række medarbejdere, så kan det også være nødvendigt at kigge fremad, for hvordan får vi den nødvendige – og kompetente – arbejdskraft i årene fremover.

Gymnasiets vigtigste formål er at klargøre eleverne til en videregående uddannelse, men med projektet Industrien som Karrierevej 2.0 forsøger man at give gymnasieelever lysten og interessen for at vælge en teknisk videregående uddannelse målrettet industrien.

Ud over projekter hvor gymnasieklasser samarbejder med industrivirksomheder om at løse nogen af ”hverdagens udfordringer”, så har man også lavet en ”job-portal”, Sabbatjob.nu, hvor virksomheder kan opslå sabbatjob inden for industrien. Vi vil derfor gerne opfordre virksomheder, der kan se en mulighed for at ansætte unge mennesker i sabbatjobs, til at lave et opslag på portalen – det er ganske gratis, se mere på Sabbatjob.nu.

Et sabbatjob kan for unge mennesker være et godt springbræt til en videregående uddannelse, og et job i en industrivirksomhed giver en masse erfaring og rare kontakter på kontoen.

Mange industrivirksomheder efterspørger i dag kandidater med STEM-kompetencer (Science, Engineering, Technology, Mathematics), og prognoser fra Dansk Industri peger på, at der om få år vil mangle op mod 45.000 faglærte danskere. Derfor er det vigtigt, at du som virksomhed allerede i dag kigger på, hvordan du kan være med til at uddanne fremtidens arbejdskraft.

Har du mulighed for at tilbyde et Sabbatjob i industrien, er du meget velkommen til at kontakte Business Kolding

Har du spørgsmål, kontakt

tamar@businesskolding.dk