MarketingCamp er Danmarks største online marketing konference, i år bliver den afholdt d. 7. oktober på Innovationsfabrikken i Kolding.

9. juni 2021

I oktober åbner Innovationsfabrikken dørene til 8 intense timer med online marketing, når 24 talere er klar til at indtage scenen, og lover at komme med konkrete takes, tips og tricks, der giver din online markedsføring kant. MarketingCampen har de seneste 10 år været afholdt i København.

- Vi er pavestolte af, at konferencen kommer til at løbe af stablen i vores faciliteter på Innovationsfabrikken, fortæller uddannelseschef på IBC, Mads Gorm Larsen. Og af at man har valgt at rykke Danamarks største konference i markedsføring til Kolding.

Bag konferencen står Ib Potter, der har afviklet konferencen i mange år.

- Det er fantastisk at finde så gode rammer til en konference af den størrelse. Og så midt i Danmark! Det er perfekt, fortæller Ib Potter. Det synes jeg da er mega cool. At rykke noget der allerede er etableret i København til Kolding.

“Måske Kolding kan blive kendt for at være dem, der er førende I landet inden for digital marketing”

Mads Gorm Larsen, uddannelseschef på IBC

- I Kolding har vi jo allerede mange virksomheder, der arbejder med digital markedsføring; SEO bureauer, reklamebureauer, digitale marketingbureauer og en lang række konsulenter, der rådgiver inden for feltet, med både strategi og implementering. Måske Kolding kan blive kendt for at være dem, der er førende I landet inden for digital marketing – lige som Odense er kendt for robotter, forklarer Mads Gorm Larsen. Det hjælper I hvert fald meget, at MarketingCamp afvikles I Kolding.

MarketingCamp er for dig, der sidder med fingrene i markedsføring til hverdag. Webshopejeren, der lige er startet. Webmasteren, der er godt i gang. Webdesigneren, der søger bedre call to action, og ikke mindst dig, der lever af at hjælpe andre med deres online markedsføring.

- Vi håber selvfølgelig, at rigtig mange lokale virksomheder vil deltage i MarketingCamp, fortæller Tanja Marek fra Business Kolding. Vi har jo gennem det seneste år afviklet Marketing á la Carte, hvor virksomhederne netop er blevet godt klædt på inden for Marketing. Og der har været rigtig stor interesse for området – og en stor interesse i at få den seneste viden om feltet.

Ved konferencen vil der være indlæg inden for emner som email marketing, annoncer på internettet, Facebook, sociale medier, usability, søgemaskineoptimering og meget mere.