Gode, bæredygtige forretningsidéer kan vi ikke få nok af. Vi har brug for modige iværksættere, som kan skabe fremtidens arbejdspladser i Danmark. Og kan de samtidig bidrage til at løse de klimaudfordringer, vi står midt i, så er det dobbelt godt. Derfor kårer Middelfart Sparekasse nu Årets Klimaiværksætter.

27. april 2021

I Middelfart Sparekasse sætter de fokus på bæredygtigt iværksætteri. Både for at hylde de gode eksempler og for at inspirere flere til at gå samme vej. For deres egen skyld. For samfundets skyld. Og for klodens skyld.

I september 2020 kårede de for første gang Årets Klimaiværksætter i samarbejde med de regionale erhvervshuse. Det gjorde de under det nationale klimafolkemøde i Middelfart. Vinderen fik en check på 250.000 kr. til den fortsatte udvikling af virksomheden.

Kåringen og forløbet både før og efter var så stor en succes, at de gentager begivenheden til september, når der igen er klimafolkemøde i Middelfart. De har nu indledt jagten på de kommende kandidater til titlen. Det gør de i samarbejde med de seks regionale erhvervshuse, som hver får en finalist på scenen i Middelfart fredag 3. september.

For at komme i betragtning skal virksomheden have mindre end fem år på bagen, og forretningen skal bidrage positivt til at løse de klimaudfordringer, vi står over for at skulle løse i fællesskab.

Konkurrencen sætter fokus på de mange dygtige iværksættere, der findes derude, og samtidig giver det en mulighed for både at støtte op om iværksætteri og den grønne omstilling.

Hvis du kender nogen i dit netværk, som kunne være et emne til konkurrencen, så må du endelig dele linket til konkurrencen med dem.

Du kan læse mere om konkurrencen på midspar.dk/klimaboost2021