Da Angela Namere var gravid med sit første barn opstod ideen til virksomheden MyBelly. Det gik op for hende, at udvalget af træningstøj til gravide og ammende var nærmest ikke eksisterende. Og med en designuddannelse i ryggen, var der ikke langt fra tanke til handling.

26. maj 2023

MyBelly blev stiftet i 2021 af Angela Namere. Angela er uddannet på Designskolen i Kolding og har efterfølgende designet tøj hos både Change Lingerie og LegoWear. Da hun blev gravid gik det op for hende, at der nærmest ikke fandtes sportstøj til gravide og ammende kvinder.

“Jeg lavede en grundig research, og fandt ud af, at jeg absolut ikke var den eneste, der savnede sports- og badetøj, der både havde den rette kvalitet, styrke, støtte og pasform.”

Angela Namere, MyBelly

- Jeg lavede en grundig research, og fandt ud af, at jeg absolut ikke var den eneste, der savnede sports- og badetøj, der både havde den rette kvalitet, styrke, støtte og pasform, forklarer Angela. Jeg har altid trænet meget, og da jeg begyndte at løbe igen under min barsel, fandt jeg ud af, hvor svært det var at amme i sportstøj.

Undervejs havde hun sagt jobbet i Herning op, da kombinationen af små børn, en mand der er pilot og en daglig køretur fra Kolding til Herning gjorde hverdagen svær at få til at hænge sammen. Så alle forudsætninger for at starte sin egen virksomhed var til stede, og en tur i svømmehallen, hvor hun måtte amme på toilettet satte skub i det hele.

Hun lancerede de første produkter i 2022, efter sin barsel med barn nummer to. Angela har altid været vandt til at arbejde hårdt og målrettet, så hun satte sig fra starten nogle høje mål: Hun ville være et brand, der er innovativ, funktionelt og feminint – og så skal virksomheden være international.

Sparring og hjælp er vejen frem
Angelas stærkeste side er helt sikkert design og produktion – og så at fortælle den gode historie.

“Jeg kan godt få fat i kunderne, og sælge produktet ind, men jeg synes det er svært at lukke aftalen.”

Angela Namere, MyBelly

- Salg er ikke min stærkeste side, fortæller Angela. Jeg kan godt få fat i kunderne, og sælge produktet ind, men jeg synes det er svært at lukke aftalen. Og så er der alt det juridiske. Det kunne jeg godt bruge noget hjælp til.

Undervejs i processen har Angela flere gange gjort brug af noget af alt det business Kolding kan tilbyde. Hun fik anbefalet Business Kolding af en bekendt, og var i Gratis Rådgivning for at snakke med en revisor om skat og moms i forbindelse med opstart af CVR nummer. Hun har deltaget i en del af Business Koldings arrangementer, bl.a. Marketing a la Carte, og senest i iværksætterkonkurrencen Fynske Bank Start Up Lab, hvor hun blev nummer to.

- Undervejs har jeg fået masser af sparring og hjælp til de mange spørgsmål der dukker op, fortæller Angela. Og så er jeg blevet en del af et stærkt netværk.

- Jeg er en meget social person, så det er rart at mødes med ligesindede, der også har ambitioner, mål og drømme. I starten turde jeg ikke fortælle mine drømme højt, men det gør jeg nu, hvor jeg har nogen at dele dem med.

I MyBelly er der nu også et Advisory Board, hvor Angela får sparring til vækst i virksomheden, generelt har hun nydt godt af at få hjælp af andre:

“Jeg synes det er dejligt, at Business Kolding hjælper iværksættere. De har opbygget en kultur, hvor virksomhederne hjælper hinanden – fordi de selv har fået hjælp i opstarten.”

Angela Namere, MyBelly

- Jeg synes det er dejligt, at Business Kolding hjælper iværksættere. De har opbygget en kultur, hvor virksomhederne hjælper hinanden – fordi de selv har fået hjælp i opstarten. Jeg oplever i hvert fald en stor hjælpsomhed, både fra Business Kolding og andre erhvervsfolk.

Hvad fremtiden byder på
Imens du læser denne artikel, er Angela i fuld gang med at forberede sig på, hvordan hun kommer ind på det amerikanske marked. Hun skal i juli deltage ved Miami Swim Wear Week, hvor hun skal vise 8 styles ved et stort modeshow – og her skal hun i samme ombæring interviewes til nogle af de store modemagasiner.

Hun har et samarbejde i gang med den lokale virksomhed Lille Kanin, hvor de i en fælles kampagne skal markedsføre badetøj og solcreme.

Angela har også søgt om deltagelse i StartUpBoost Pitch Day, hvor hun søger en investering – og måske endnu en mentor, der har økonomibrillerne på, og som kan hjælpe hende ind på det amerikanske marked.