Heidi Antonsen kørte galt på ski i starten af 2023. Hun kørte frontalt ind i en mur, og lige efter styrtet kunne hun hverken stå eller gå, og var sikker på, at det betød et liv i kørestol. Men i stedet for at ende i en kørestol, førte hendes oplevelse til opstart af virksomheden Cryo Kolding, som hjælper andre med smerter.

22. marts 2024
Tanja Marek

Heidi, der i hele sit voksenliv har været rygpatient, havde efter styrtet så stærke smerter, at hun hverken kunne køre bil eller gå tur med hunden. En veninde foreslog hende at prøve Cryoterapi, en behandlingsform, der involverer nedkøling af kroppen for at aktivere immunforsvaret og lindre smerter.

Efter blot fire behandlinger oplevede Heidi selv en bemærkelsesværdig forbedring, både fysisk og mentalt.

“For Cryoterapi kan både være med til at lindre smerte, reducere stress og forbedre din overordnede trivsel.”

Heidi Antonsen, Cryo Kolding

- Jeg håber, at mine egne oplevelser kan være med til at overbevise andre om, hvor fantastisk Cryoterapi er for både krop og sjæl, fortæller Heidi. For jeg mener det kan være med til at lindre smerte, reducere stress og forbedre trivsel. Jeg bliver så glad, når jeg hører hvilken forskel det gør for mine kunder.

Heidi har mere end 25 års erfaring som indkøber, men har nu valgt at springe ud som selvstændig og skifte fokus fra resultater og bundlinje til at hjælpe andre mennesker i sin nye virksomhed.

- Jeg har investeret hele min pensionsopsparing i min egen Cryosauna, for at kunne hjælpe andre. Behandlingen svarer lidt til at vinterbade, forklarer Heidi. Du står i maskine 2-3 min., mens huden bliver nedkølet til mellem 7 og 11 grader. Det sætter en masse i gang i kroppen, og vil derfor ikke kun lindre fysiske smerter og ømhed, men også forbedre humør og mentalt velvære.

“Du står i maskinen 2-3 min., mens huden bliver nedkølet til mellem 7 og 11 grader. Det sætter en masse i gang i kroppen, og vil derfor ikke kun lindre fysiske smerter og ømhed, men også forbedre humør og mentalt velvære.”

Heidi Antonsen, Cryo Kolding

Heidis kunder spænder vidt; fra stressede direktører og PTSD-patienter til eliteatleter og mennesker med almindelige hverdagssmerter. Kunder der får muskelsmerter af at sidde ved computeren dagen lang – eller frisøren med dårlig skulder.

- Jeg har en kunde, der er direktør, og han kigger ofte forbi til en behandling om morgenen, inden han kører på arbejde, fortæller Heidi. Han led af stress og havde et dårligt søvnmønster, men efter få behandlinger sover han igen om natten. Jeg får også besøg af mange sportsfolk, der bruger det til at lindre muskelsmerter.

- Jeg har til huse på Vejlevej i Kolding, i samme bygninger som træningscenteret ProRepubliq, og det giver god mening at ligge i et hus, hvor der hver dag kommer mange mennesker med fokus på sundhed og trivsel.

Ud over at tilbyde enkeltstående behandlinger, tilbyder Heidi og Cryo Kolding også aftener for personaleforeningen, veninderne eller andre, der vil kombinere det sociale med øget velvære.

Heidi Antonsen foran hendes Cryo sauna.