Vinderen i et meget stærkt felt blev Carcell som vil producere luksus accessories til kvinder, solgt online og produceret af kvinder i sydamerikanske fængsler.

23. august 2016

Vinderen i et meget stærkt felt blev Carcel som vil producere luksus accessories til kvinder, solgt online og produceret af kvinder i sydamerikanske fængsler.

Med i juryen, der valgte vinderen, sad også Business Koldings adm. direktør, Tommy Langhoff. Han er udvalgt med baggrund i Koldings stærke position på iværksætterområdet, hvilket også har resulteret i at de 23 nationale Creative Business Cup vindere fra Mellemøsten og Nordafrika til november kommer til Kolding, fordi Kolding har profileret sig godt på iværksætterområdet.

Regionsvinderne fra Mellemøsten og Nordafrika, skal mødes til bootcamp op til den store internaionale finale, hvor de skal coaches og trænes i at pitche for en jury og fremlægge deres forretningsplan. Det forventes, at de to landsregioner stiller med ca. 20 hold af 2-3 personer, og de skal alle indlogeres i Kolding fra d. 16-19.november.

”Det er et kæmpe scoop, at vi får en bootcamp til Kolding. Vi vil inkludere vores egne iværksættere, mentorer og etablerede erhvervsliv i en bootcamp som vil give alle både nye kompetencer og et stærkt netværk. Samtidig skaber det rollemodeller for nye potentielle iværksættere. Hidtil har de kun været afholdt i København. Det her kan både profilere Kolding, samt de iværksættere vi har, siger adm. direktør Tommy Langhoff fra Business Kolding.

De unge iværksætterspirer skal konkurrere i at opfinde den bedste forretningsidéIværksætterne fra de 23 lande kommer til Kolding som nationale vindere med deres virksomhedsideer, og til finalen skal de kunne fremlægge deres idé sikkert og præcist på kun 3 minutter.

Det er 7. år der arrangeres Creative Business Cup.

Foruden vinderen af Creative Business Cup blev der også uddelt en Business Kolding særpris, med fokus på velfærdsdesign. Prisen gik til Danish Cardboard Tech.

"Danish Cardboard har formået at lave et produkt der er nyskabende samtidig med det løser et problem for nogen. Derfor løb de med Business Koldings særpris, siger adm. direktør Tommy Langhoff.

Præmien er et 9 måneders mentor forløb i Kolding, hvor Danish Cardboard Tech får mulighed for at udvikle deres forretningskoncept i samarbejde med Business Kolding.