Danske Bank og Foreningen Business Kolding præsenterer de tre nominerede til Årets Virksomhed 2020.

24. februar 2021

Prisen tildeles en organisation eller virksomhed hjemmehørende i Kolding Kommune, der har skabt en positiv udvikling i organisationen/virksomheden, som vil bidrage til væksten i Kolding Kommune.

Prisen som Årets Virksomhed gives til en organisation/virksomhed, som har fokus på innovation, vækst og social ansvarlighed, samt ligeledes en sund økonomi.

De tre nominerede til Årets Virksomhed 2020 er:

C2IT

C2IT har kontor i Kolding, Herning, Århus og København, men der er ingen tvivl om at de to partnere Benthe Andersen og Carsten Sixhøi har deres hjerte i Kolding. De har nået en omsætning på over 200 mio, kr. og har været Gazelle virksomhed 7 gange. De har opkøbt ikke mindre end 4 virksomheder inden for det seneste år. Deres vigtigste ressource er medarbejderne, og de lever efter mantraet: Livet er for kort til kedelige arbejdspladser. De støtter en lang række velgørende formål og så har de et godt samarbejde med de lokale uddannelsesinstitutioner.

Global Evolution

Global Evolution er stiftet af Søren Rump og Morten Bugge. De investerer i udviklingslande og forvalter 100 mia. kr. for institutionelle og private investorer fra hele verden. De er mere end 60 medarbejdere fordelt på kontorer i Kolding, London, New York, Luxemborg, Schweiz og Singapore. De bruger kunstig intelligens til at overvåge udviklingen på de udenlandske markeder. Her er det sjovt og motiverende at gå på arbejde, og medarbejderne bliver i mange år. De støtter flere lokale tiltag som KIF Håndbold og padelcenter, og samarbejder gerne med uddannelsesinstitutionerne.

Pierre Ejendomme

Har man sagt Pierre Ejendomme må man også sige Pierre Legarth, der blev udnævnt som Årets Ejerleder 2020. Han er den største ejendomsbesidder i Kolding med en ejendomsportefølje på en mia., og udlejer både erhvervslejemål og lejeboliger – og her er lejerne altid i fokus. Pierre Ejendomme hjalp flere erhvervsdrivende igennem den første Corona-nedlukning i foråret, ved at kigge på huslejen. De støtter gerne lokale initiativer som Kolding Bicykle Club, Folkekøkkenet, Julehjælpen og forskellige sportsklubber. De redede KB Fodbold fra konkurs og hjalp med millionlån til udvidelse af Kolding Hallen.