Trekantområdets erhvervsfremmeorganisationer etablerer syv nye faglige netværk inden for produkt-, kompetence- og forretningsudvikling.

19. november 2021

Behovet for netværk bekræftes af resultaterne fra IRIS Groups undersøgelse for Trekantområdet, hvor mere end 165 industrivirksomheder i Trekantområdet har svaret, at de ”i høj grad” efterspørger samarbejde og sparring i forhold til såvel produkt-, som kompetence- og generel forretningsudvikling.

Det, som de lokale erhvervskontorer oplever hos virksomhederne, er et skifte i interesse fra nysgerrighed på buzz word og over til mere konkret handling. Derfor lancerer de syv erhvervskontorer i Trekantområdet nu nogle faglige netværk, hvor vi forventer at kunne samle kompetente mennesker til videndeling på tværs af virksomheder i hele Trekantområdet.

Efter dialog med virksomhederne igangsættes følgende syv netværk, som du kan læse mere om nedenfor:

“Det er en rigtig god mulighed for virksomhederne, at kunne komme et spadestik dybere ned i den nyeste teknologi.”

Lars Bo Frederiksen, Business Kolding

- Hos Business Kolding er vi stolte af at kunne tilbyde et så attraktivt tilbud til virksomhederne. Det er en rigtig god mulighed for virksomhederne, at kunne komme et spadestik dybere ned i den nyeste teknologi, siger erhvervskonsulent ved Business Kolding, Lars Bo Frederiksen. Det kan være svært for den enkelte virksomhed at gennemskue og se mulighederne for netop deres virksomhed. Ved at komme i et fagligt netværk, vil de kunne få svar på mange af deres spørgsmål.

At deltage i et eller flere af de syv netværk vil også styrke samarbejdet mellem virksomhederne og øge kendskabet til, hvad man kan få af hjælp fra Erhvervshus Syd samt GTS institutterne.

Værditilbuddet i alle de syv netværk er faglig videndeling og mulighed for samarbejde. Det er deltagergruppen, der vælger hvilke emner, der skal arbejdes med. Der kan også trækkes på GTS-institutter som FORCE Technology eller Teknologisk Institut samt private rådgivere og uddannelsesinstitutionerne.

Ambitionen er, at deltagere ved netværkene bliver fortrolige, tætte relationer skabes og der er mulighed for såvel personlig udvikling som udvikling af virksomhederne.

Det er gratis at deltage i netværkene.

Du kan læse mere om netværkene og tilmelde dig her.

Tilmeld dig forløbet 'AM/3D print til produktudvikling'