Sparekassen Kronjylland er kåret til Danmarks bedste arbejdsplads for 3. år i træk – nu vil de også hjælpe iværksættere godt på vej via en investering i StartupBoost – Foreningen Business Koldings strategiske satsning i iværksættervirksomheder.

22. april 2022

StartupBoost tilbyder investering og forretningsudvikling samt adgang til etablerede virksomheders ressourcer til iværksættere, der er godt på vej. Og i øjeblikket søges der nye investorer.

Derfor er vi med
- Virksomheder der stadig mangler ’Proof of Concept’, kan have svært ved at opnå finansiering i bankerne, forklarer Stephan Lorenzen, der er Områdedirektør i Sparekassen Kronjylland. Derfor er StartupBoost interessant, da vi kan bidrage på en anden måde.

“En investering fra StartupBoost kan danne grundlag for andre investeringer, så vi sikrer virksomhedernes vækst, så der på sigt også skabes arbejdspladser.”

Stephan Lorenzen, Sparekassen Kronjylland

- Ved at bidrage her, kan vi i endnu højere grad være med til at understøtte iværksætterne i Kolding Kommune. En investering fra StartupBoost kan danne grundlag for andre investeringer, så vi sikrer virksomhedernes vækst, så der på sigt også skabes arbejdspladser, fortsætter Stephan. Jeg var ikke et sekund i tvivl om, at vi skulle være med. Det er så givende at følge iværksætterne helt tæt, vi er jo også med i deres forretningsudvikling. Og så er de andre investorer et rigtig godt netværk for os – og for iværksætterne.

Sparekassen Kronjylland vil vækste
Sparekassen Kronjylland er en af landets 10 største banker med omkring 770 ansatte. I Kolding er de beliggende på Vejlevej.

- Vi er selvejende, og har derfor ingen aktionærer, forklarer Stephan. Det betyder at vi kan tænke langsigtet i vores beslutninger. Som et godt eksempel herpå, åbner vi nye afdelinger, som på den korte bane koster penge, men som på sigt giver os en stærkere Sparekasse. Vi er lokale og har en flad organisation, vi er værdidrevet og har en decentral beslutningskraft, og så er vi ikke for store og ikke for små, og kan håndtere alt fra privatkunder til større erhvervskunder, og så kan vi agere hurtigt.

I Kolding-afdelingen er de lige nu 15 medarbejdere, men ønsker fortsat at vækste:

- Vi vil meget mere i Kolding og i resten af Syddanmark – både privat og erhverv, slutter Stephan Lorenzen.

Vil du vide mere om StartupBoost, både som investor og iværksætter, så er du meget velkommen til at kontakte Jørgen eller Morten

jfb@businesskolding.dk
Erhvervskonsulent

Jørgen Bruun

mbh@businesskolding.dk
Adm. direktør

Morten Bjørn Hansen

FAKTA om StartupBoost

StartupBoost tilbyder investering og forretningsudvikling samt adgang til etablerede virksomheders ressourcer. Det kunne for eksempel være adgang til produktion af nul-serier eller knowhow.
I forbindelse med investering tilbyder vi også deltagelse i et udviklingsprogram. Udviklingsprogrammet er målrettet de bedste entreprenører og iværksættervirksomheder, der kan og vil skabe en virksomhed baseret på et dokumenteret behov. Vi investerer op til kr. 677.000 – ofte suppleret med ekstern finansiering.

Vi understøtter udviklingen af entreprenører og iværksættervirksomhed frem mod iværksættermodellens proof of business, hvilket vil sige frem til skabelse af omsætning, hvorefter det etablerede kapitalmarked kan tage over og medvirke til yderligere udvikling af forretningsidéen.

Følgende er i dag investorer i StartupBoost