Business Kolding har gennem længere tid opfordret kommunens virksomheder til at tilmelde sig vores praktikportal for 8.-10. klasses elever, og har nu også selv haft en praktikant.

11. marts 2020

Louise Abildtrup går i 10. klasse på Brændkjærskolen, hvor de har en helt særlig form for praktik for eleverne. Her er de nemlig i praktik hver torsdag – hele skoleåret. Det giver eleverne mulighed for at have flere praktikforløb i løbet af et skoleår.

- Jeg synes, det er fedt at være i praktik ved Business Kolding, fortæller Louise. Man får virkelig lov til at prøve mange forskellige ting. Louise startede den dag Business Kolding havde Awardshow, og fik sine egne opgaver på lige fod med det øvrige personale, og klarede det super flot. Hun har også været med til møde i Erhvervshus Syd for at høre om CRM-systemer, og så har hun været med til at udvælge billeder til forskellige grafiske opgaver.

Louise bruger de forskellige praktikforløb til at få afklaret, hvad hun gerne vil lave senere. Hun prøver hele tiden til at se nye muligheder, men bruger det også til at lukke nogle muligheder af. Hun har tidligere været i praktik i en børnehave/vuggestue.

Vil du også være med til at give elever som Louise en god start på arbejdslivet, så gør som 150 andre virksomheder og tilmeld dig erhvervspraktikportalen på www.businesskolding.dk/erhvervspraktik

Har du spørgsmål, kontakt

tamar@businesskolding.dk