Omstillingspuljen giver tilskud til virksomheder, som har behov for at tilpasse og omstille forretningen i lyset af Covid-19-krisen. En af dem der har fået tildelt penge er Beirholms Væverier A/S.

4. februar 2022

Der er fortsat fokus på at hjælpe virksomheder inden for turisme og oplevelsesøkonomi, som eksempelvis restauranter og hoteller, men der er også en ambition om, at puljen skal komme ramte virksomheder til gode, også uden for turisme- og oplevelsesbranchen.

En af de virksomheder, der har gjort brug af Omstillingspuljen, er Beirholms Væverier A/S, der, indtil Corona forandrede hverdagen, primært leverede til hotel- og restaurationsbranchen. De har netop modtaget 375.000 kr. til at omstille forretningen. De søgte puljen med et ønske om at blive mere modstandsdygtige, og stå stærkere på markedet fremover.

“Før Corona-pandemien solgte vi udelukkende til B2B-markedet, men under nedlukningen blev vi nødt til at indlede en tværgående hjælpende hånd i industrien ved at tilbageholde varer, som vores kunder ellers havde bestilt.”

Morten Brøndum, Beirholms Væverier

- Før Corona-pandemien solgte vi udelukkende til B2B-markedet, men under nedlukningen blev vi nødt til at indlede en tværgående hjælpende hånd i industrien ved at tilbageholde varer, som vores kunder ellers havde bestilt, forklarer Morten Brøndum fra Beirholms Væverier, og derfor lavede vi i november 2020 et online lagersalg målrettet de private forbrugere for at kunne afsætte kundernes hotel- og restauranttekstiler.

- Det var en stor succes, og der har siden været en stor efterspørgsel fra B2C-markedet, og derfor ønsker vi at skabe et helt nyt brand indenfor bæredygtige tekstiler på forbrugermarkedet i Tyskland. Så med hjælp fra omstillingspuljen, kan vi nu få stablet et nyt marked på benene.

Tilskud fra puljen kan anvendes til omstilling via kompetence- eller uddannelsesløft, digital og grøn omstilling eller omstilling til at afsætte produkter og services på nye markeder.