Vinderen blev Anding Engineering and Design. Legatet, der består af en 360 graders kundeanalyse, blev uddelt i går til Innovations bootcampen på IBC. Vinderen blev udvalgt efter en afstemning blandt deltagerne på campen.
16. juni 2016
Anders Lykkegaard fra Anding Engineering and Design, der opfinder og designer produkter inden for både hjælpemidler og industri, ser frem til at gøre brug af legatet.
”Jeg håber, at blive klogere på hvordan man estimerer potentialet for nye produktideer og blive bedre til at finde frem til aftagere, af de opfindelser jeg laver”, sagde Anders Lykkegaard efter overrækkelsen.
Han kan nu se frem til et tre måneders samarbejde med Nordic Media, der har specialiseret sig i at finde kundernes udækkede behov. De kan også afdække, om en virksomhed bruger ressourcer på noget, som kunderne reelt ikke har behov for.
”Der er altid områder, der kan løftes. Vi ved, at vi ved at lave en kortlægning kan finde frem til områder, der kan skabe differentiering gennem innovation og dermed give flere konkurrencefordele”, fortæller Metin Barut fra Nordic Media.
Legatet, der har en værdi af 40.000 kr., består af en grundig analyse med efterfølgende rapport med anvisninger til ændringer i virksomheden samt sparring over en 3 måneders periode.