Det hele startede med idéen om en kaffevogn tilbage i 2015, siden er det blevet til mere end 200 events om året og et mikro-kafferisteri i Nr. Bjert – og nu også sponsor til Tour de France.

27. august 2020

Michael Mølbæk fra Kolding fik i 2015 idéen til en sød lille kaffevogn, og han etablerede derfor firmaet Kaffe-Mølle.

- Det var slet ikke planlagt, og jeg havde ikke tænkt, at det skulle blive en forretning, jeg kunne leve af – og med 4 ansatte. Men efter 11 måneder sagde jeg op og gik fuld tid med virksomheden, forklarer Michael Mølbæk, der normalt har over 200 events om året.

I 2018 var efterspørgslen efter Michaels friskristede specialkaffe så stor, at han etablerede kafferisteriet Nordic Coffee House ApS. Virksomheden har siden første regnskabsår lavet overskud og har netop afsluttet andet regnskabsår med en flot vækst. De har også klaret sig godt gennem Corona-krisen, selv om alle events med kaffevognen er blevet aflyst.

“Det var slet ikke planlagt, og jeg havde ikke tænkt, at det skulle blive en forretning, jeg kunne leve af – og med 4 ansatte.”

Michael Mølbæk, Nordic Coffee House

Michael får leveret grønne bønner, som han selv rister i lokalerne i Nr. Bjert, inden han kan levere friskristet specialkaffe og maskinløsninger til caféer, restauranter, frisører og en lang række små og mellemstore virksomheder, så man altid kan få en god kop på kontoret.

- I dag har jeg også økologisk kaffe i sortimentet, men vil gerne have en endnu grønnere og mere bæredygtig virksomhed, forklarer Michael Mølbæk, så der er flere økologiske kaffer på vej.

I webshoppen, hvor også private kan købe den lækre kaffe, finder du også en lang række andre lækre produkter, blandt andet te fra A.C. Perch’s Thehandel, vegansk chai-te uden tilsætningsstoffer fra Chalo samt de smarte og genanvendelige HuskeeCups, krus lavet af kaffeskaller.

Bo Kristensen og Michael Mølbæk fra Nordic Coffee House ApS

Nyeste produkt på hylderne er en plantebaseret kaffekapsel (Nespresso kompatibel), som også er bionedbrydelig, hvilket betyder at kapslen kan komme i kompostbunken efter brug i stedet for de normale metalkapsler, der ikke kan nedbrydes. Det er Nordic Coffee House’s egen friskristede specialkaffe, der er i kapslen – og de er det første mikroristeri i Danmark, der kommer med den løsning.

Med en drøm om at sælge sin kaffe i flere lande har Michael Mølbæk indgået en sponsoraftale med verdens største og mest vindende cykelhold Deceuninck Quick Step, som har 440.000 følgere på Instagram, og med den aftale er han kaffesponsor til Kasper Asgreen og holdet gennem hele Tour de France. Så vejen er banet ud i det store udland, hvor han allerede nu får en del forespørgsler.

Fra grønne bønner til færdigpakket friskristet kaffe hos Nordic Coffee House