Selv om det lokale marketingbureau endnu en gang har købt en konkurrent uden for hjembyen, er der ifølge direktøren klare gevinster at hente i Kolding. Og så er der en særlig årsag til, at bureauet ikke selv starter nye kontorer op fra bunden.
22. august 2025
Henrik Nordstrøm Holm
Det er godt for Kolding, og det er godt for en bedre og hurtigere kunderådgivning.
Sådan udlægger Rune Bruun Hansen fordelen ved det tredje opkøb i år, som hans virksomhed Vaekst Digital har gennemført. Denne gang i Odense med overtagelsen af MediePlan Fyn, der beskæftiger seks medarbejdere og på mange måder minder om Rune Bruun Hansens eget selskab.
“Vaekst Digital vil altid være en Kolding-virksomhed, og det vil også fortsat være her i byen, vi løser specialopgaverne og har vores administration.”
Rune Bruun Hansen, Vaekst Digital
Tidligere i år købte Vaekst Digital også bureauerne Concept Interest, der ligger i Florida, USA, og Bizon Digital i Frederikshavn som en del af virksomhedens vækststrategi. Og selv om opkøbene er sket uden for Koldings kommunegrænse, er det et løft til hovedkontoret her i byen.
”Vaekst Digital vil altid være en Kolding-virksomhed, og det vil også fortsat være her i byen, vi løser specialopgaverne og har vores administration. Så selv om vi nu overtager et kontor i Odense, kommer det hele organisationen til gavn – og dermed også Kolding,” siger Rune Bruun Hansen.
Vigtigt for rekrutteringen
Med det seneste opkøb tæller hele virksomheden nu 17 medarbejdere. Men ifølge Rune Bruun Hansen er det planen, at der skal flere kolleger til. Der er dog lige nu visse begrænsninger.
”Det er i perioder svært at rekruttere – også lokalt – så derfor er vi nødt til at udvide vores muligheder geografisk. Ingen får noget foræret i den her branche, og derfor er det vores mål, at vi skal vækste ved opkøb,” siger Vaekst Digitals direktør.

Et klart kontor
Det er samtidig en bevidst strategi, at det ikke er Vaekst Digital, der starter eget kontor op fra bunden i eksempelvis Odense, men i stedet overtager både kolleger og de kompetencer, som følger med.
”Hvis vi får muligheden for flere opkøb, bliver det med samme afsæt som i år – nemlig at vi finder nogle, der værdsætter kvalitet lige så højt, som vi selv gør. Dermed er der et værdisæt, vi kan spejle os i, og derfor er det også nemmere at integrere medarbejderne,” forklarer Rune Bruun Hansen.
Hele landet
Med det seneste opkøb kan Vaekst Digital tiltrække og håndtere kunder i både det meste af Jylland og på Fyn. Men det stopper ikke der, fortæller direktøren.
”Som mange andre i den her branche har vi kunder i det meste af landet og endda også i udlandet. Men det stiller krav til, at vores setup er skarpt, og at vores hovedkontor fungerer. Og så er vi tilbage ved betydningen af at være en Kolding-virksomhed.”
Topbillede: Jesper Theodorsen (tidligere ejer af MediePlan Fyn) og Julie Momsen Fredslund (Client Director hos Vaekst Digital).