Den 4. september afholdt Akademikernes A-kasse regionsfinalen i Akademikerprisen 2019, hvor ikke mindre end to ud af tre virksomheder var fra Kolding.

5. september 2019

Akademikernes A-kasse uddeler hvert år Akademikerprisen til en virksomhed, der med akademisk arbejdskraft har skabt vækst i virksomheden. De tre virksomheder, der kæmpede om prisen, var Ledon fra Gram/Kolding, Jeros fra Ringe og AB Electric i Kolding, og det blev altså Ledon der løb med sejren, og nu skal repræsentere Syddanmark i finalen d. 7. november på Langelinie Pavillonen i København.

Ledon, der har base i både Gram og Kolding, producerer legepladser af høj kvalitet og med lang levetid. I 2017 etablerede de afdelingen i Kolding for at være tæt på de videregående uddannelsesinstitutioner, som de gerne vil samarbejde med. Samtidig ansatte de cand. mag. Søren Skøtt som Head of Design

- Grunden til vi ansatte Søren er, at han udvikler legeredskaber sammen med børnene. Det vil sige, at de redskaber børnene får at lege med er udviklet direkte sammen med brugerne. Og det gør dem i sidste ende til bedre produkter, forklarer marketingchef og medejer af Ledon, Simone Donbæk.

Business Kolding ønsker tillykke med udnævnelsen, og ønsker held og lykke den 7. november 2019.

Simone Donbæk og Søren Skøtt klar til finalen den 7. november.