Koldings efterårsarrangement blev afholdt torsdag og denne gang med den nye B2B erhvervsmesse som en integreret del.

10. oktober 2016

B2B Messen
Her var 70 lokale virksomheder samlet og klar til at give de godt 1300 besøgende en oplevelse og fortælle hvad de har at tilbyde.

Gennem dagen var de løbende oplæg den lille scene, hvor blandt andet Jeanette Therkildsen fra Kolding Hotel Apartments, der kunne fortælle omkring implementering af deres nye online strategi. Den nye chef for Iværksætteri og Entrepreneurskab Claus Nygaard Jensen fortalte om de nye tanker og tiltag på iværksætterområdet. Man skal ud og snakke med de mange iværksættere i Kolding Kommune og forsøge at afdække hvad behovet er, så de mange ideer kan blive omsat til praksis.

Efterårsarrangement - Koldings Helte
73 af Koldings Helte havde meldt deres ankomst til netværksmiddagen og der blev snakket og netværket på tværs. Der blev desuden kigget interesseret i goodiebags, der blev uddelt til alle Koldings Helte. Der bliver skabt 300 nye virksomheder om året. Skaber 450 arbejdspladser på 5 år.

Johan Bülow fortalte den ærlige iværksætterhistorie
Johan Bülow fortalte den ærlige historie om hvordan han for 9 år siden begyndte sin lakridsvirksomhed i sin mors kælder på Bornholm. Han solgte tidligere i år aktiemajoriteten i sin virksomhed til en svensk kapitalkæde, og Lakrids by Johan Bülow har i dag egne butikker i Danmark, Norge og Tyskland og sælger sin gourmetlakrids til over 1.300 specialbutikker i 22 lande. Omsætningen er i den trecifrede ende af millionskalaen. Budkskabet var klart - gå ud og lav noget der gør der glad og noget du kan være stolt af.

Johan Bülow blev kåret som Årets leder i 2014 og Entrepreneur of the year 2015.

Få en smagsprøve på Johan Bülows fortælling, og hør om hans planer for fremtiden, efter at han har solgt aktiemajoriteten til en svensk kapitalkæde.

Chili Klaus på besøg i Sydbank Arena

Med jysk lune og glimt i øjet indtog Chili Klaus scenen i Sydbank Arena. Her sad folk forventningsfulde med en lille frygt om at det netop var dem der skulle op på scenen og få en smagsoplevelse udover det sædvanlige. Borgmester Jørn Pedersen og Business Koldings adm. direktør, Tommy Langhoff blev nogle af de
heldige udvalgte. De fik hver en chili, som var i den høje ende af vindstyrke-skalaen. Dette kunne ses og høres på udtalelser efterfølgende. Hvis nogen skulle være bekymret, så kan vi oplyse, at de overlevede begge to, selvom de et kort øjeblik faktisk selv var i tvivl.

Det blev en hot aften for fire af deltagerne ved Business Koldings efterårsarrangement, og her kan du se, hvad der sker, når de store vindstyrker fra øverste hylde kommer ned i maven.

Gallerier fra dagen
Se flere billeder fra B2B messen og Efterårsarrangementet i galleriet.

Evaluering
For at vi hele tiden kan udvikle vores arrangementer til det bedre, vil det betyde meget for os hvis du vil besvare dette evalueringsskema.

Tak fordi i kom!