Covid-19 krisen har på meget kort tid ramt Koldings virksomheder hårdt. Derfor udsendte Business Kolding et spørgeskema til 4172 virksomheder fra mandag den 23. marts til torsdag formiddag den 26. marts.

31. marts 2020

Formålet med spørgeskemaet var, at danne et overblik over konsekvensernes omfang hos virksomhederne i Kolding, samt at få erhvervet indsigter til at iværksætte, understøtte, og formidle initiativer der kan minimere de negative konsekvenser af Covid-19 udbruddet.

I resultatet kan du bl.a. læse hvordan omsætningen hos virksomhederne for de flestes vedkommende, er blevet kraftigt påvirket af Covid-19 omstændighederne. Endvidere er arbejdspladser en parameter som er påvirket i større eller mindre grad hos virksomhederne.

Læs også hvilke kompensationsordninger og sparringsmuligheder som virksomhederne forventer at bruge, samt hvilke initiativer der er taget ude hos virksomhederne, for at mindske de negative effekter af Covid-19 krisen.

Slutteligt har du mulighed for at få et overblik over de initiativer som Business Kolding allerede har iværksat, og som i høj grad imødekommer noget af det efterspurgte i undersøgelsen – Der er også kontaktinformationer på de ansvarlige for hvert enkelte initiativ. Har du behovet, så hold dig ikke tilbage.

Download eller læs konsekvensanalysen herunder