Til januar ser et nyt iværksættermiljø i Kolding dagens lys. Det er Lars Thomasen, der står bag iværksætterhuset FirstHub i Dalbygade.

10. december 2021

Lars Thomasen driver selv virksomhederne Masen Consult og Salgsbooster.dk, og så er han mentor for en del iværksættere gennem Business Kolding – og nu vil han også drive et helt nyt iværksættermiljø i lokaler i Dalbygade, der tidligere har huset iværksættermiljøet ’Hovedkvarteret’.

“FirstHub skal være første hop på vejen mod iværksætterdrømmen, og forhåbentlig kan jeg være med til at sende nogle stærke iværksættere og virksomheder videre ud i verden.”

Lars Thomasen, FirstHub

- Jeg vil rigtig gerne have fat i den underskov af iværksættere og enkeltmandsfirmaer, der findes i Kolding, fortæller Lars. FirstHub skal være første hop på vejen mod iværksætterdrømmen, og forhåbentlig kan jeg være med til at sende nogle stærke iværksættere og virksomheder videre ud i verden.

Lars’ tanke med iværksættermiljøet er netop, at det er forbeholdt iværksættere i opstartsfasen, og det er da også kun virksomheder med op mod 3 ansatte, der kan leje en plads. Målet er at skabe et miljø, hvor der hele tiden sker noget.

- Som lejer bliver man en del af et fællesskab, og har både pligt og ret til at sparre med hinanden, forklarer Lars. Vi skal spille hinanden gode, og så skal vi fejre hinandens succeser.

Kontormiljøet kommer til at indeholde 24 kontorpladser i et storrumsmiljø, fire mødelokaler samt en række små rum der kan bruges til telefonopringninger og onlinemøder, og selv om lokalerne stadig er under renovering, ja så har de første iværksættere allerede underskrevet kontrakten. Prisen for at leje en kontorplads bliver lav, og afspejler helt sikkert at det er iværksættere uden de store budgetter, der snart flytter ind.

Du kan læse mere på www.Firsthub.dk