I denne uge kan du møde fynboen Lars Bo Frederiksen. Han har primært fokus på produktions-, industri- og fødevarevirksomhederne i Kolding Kommune, men også på den grønne omstilling.

1. december 2023

Lars Bos vigtigste opgave er, at forsøge at hjælpe de virksomheder, der ligger inden for produktion, industri og fødevarer, hvilket han gør ved at have kontakt til virksomhederne mindst en gang om året og få en snak med dem om, hvordan det går, høre hvilke udfordringer de står over for, samt hvilke planer og investeringer de har i pipelinen. For at kunne løse denne opgave er det bl.a. vigtigt at være up to date omkring de muligheder, der er i erhvervsfremme systemet, og som kan være med til at understøtte virksomhedernes udvikling.

Det er vigtigt for Lars Bo at kende virksomhederne godt, og vide hvad det er for en fremtid virksomheden ser ind, for på bedst mulige vis at kunne hjælpe med det de har brug for. Det kan f.eks. være at søge kapital i forskellige puljer og fonde i forhold til udvikling af virksomheden, både inden for produktudvikling, digitalisering og grøn omstilling. Senest har han snakket med en virksomhed om at få etableret et Advisory Board – og en anden virksomhed der gerne vil sælge.

Lars Bo afholder også faglige tematiske netværksarrangementer, målrettet virksomhederne. Blandt andet står han bag 3D print netværket, der efterhånden har 20 medlemmer. De mødes både for at få sparring, inspiration og ny viden. Han har også stor fokus på den grønne omstilling, og hjælper gerne virksomhederne godt i gang.

Lars Bo er opvokset i Dalum i Odense. Han har en faglig uddannelse som maskinarbejder/smed, hvorefter han læste til maskiningeniør (termisk linie) på Odense Teknikum. Han har tidligere arbejdet som produktionschef hos APV i Kolding og som produktionstekniskchef hos Grundfos i Bjerringbro.

Kontakt for mere information

lbf@businesskolding.dk