På Fabriksvej 7 i Vamdrup ligger ”den gamle dynefabrik”, men det er efterhånden mange år siden, de sidste dyner forlod fabrikken – og der har ikke været den store aktivitet i bygningerne siden

14. maj 2020

Bygningerne har længe været til salg, og 6. december sidste år fik bygningerne ny ejer. Det er Gitte og Leon Kildbane, der ejer og driver Krima Stålindustri i Vamdrup, der har købt lokalerne, og i løbet af foråret har de igangsat en større renovering af stedet.

Leon Kildbane startede Krima Stålindustri tilbage i 2003, og har aldrig været bange for at tage fat og udvikle virksomheden, der har speciale i rustfri stålkomponenter til bl.a. fødevareindustrien, kemi- og medicinalindustrien. Han har gennem tiden opkøbt flere stålvirksomheder, og med de nye bygninger, er der igen nok at tage fat i. Der er opsat vægge, skiftet tag, ordnet kloak og i øjeblikket er facaden ved at få et facelift.

- Vi er ikke så gode til bare at side hjemme i sofaen, fortæller Leon, vi trives bedst med at have noget at tage fat i. Det er vores livsstil.

På billedet ses Gitte og Leon Kildbane i deres showroom

Gitte og Leon er da også fælles om det nye projekt, da Gitte i midten af december købte webshoppen Cool-sko.dk, som får lager og showroom i de nye bygninger.

- Jeg havde bestemt mig for, at jeg gerne ville drive en webshop, fortæller Gitte Kildbane. Jeg afsøgte, hvad der var til salg af eksisterende shops, og så fandt jeg Cool-sko.dk, der har rigtig mange fine anmeldelser på trustpilot – 317 anmeldelser, heraf 97% fremragende.

- Jeg købte webshoppen Cool-sko.dk som et hobbyprojekt, men nu må vi se, hvad det udvikler sig til. Jeg har haft en rigtig god start. Det er fantastisk at arbejde med børnesko, man bliver så glad.

Shoppen indeholder børnesko op til str. 35, med alle de kendte mærker som Angulus, Hummel, Bundgaard, Converse og KangaROOS. Er man i nærheden af Vamdrup, er der mulighed for at komme forbi showroomet for at se og prøve skoene.

Cool-sko.dk er ikke de eneste, der er flyttet ind i lokalerne. De 4.000 kvm. er alle udlejet. Ud over endnu en webshop, ligger også TC Emballage og LH Byg på adressen, og 1. juni flytter et auktionshus og Flytteboxen også ind i de istandsatte lokaler.