Det bliver den 31-årige Claus Nygaard Jensen, der bliver ansvarlig for at iværksætterne i Kolding Kommune har de bedste vilkår og muligheder for at drive deres virksomhed.

5. august 2016

Claus Nygaard Jensen er selv drevet af iværksættertrangen. Han har startet i alt 7 virksomheder, hvor af flere er solgt og han sidder som bestyrelsesmedlem i andre, og har herigennem fingeren på iværksætterpulsen.

Han er uddannet Business Development Engineer og kommer fra en stilling som Business Development Consultant i Billund ErhvervsFremme. Han begynder sit nye job hos Business Kolding pr. 1. september.

”Iværksætteri har altid eksisteret for mig, og jeg har stor erfaring i de forskellige faser man kommer igennem, når man starter og udvikler en iværksættervirksomhed. Jeg vil gøre mit bedste for at Koldings iværksættere kan udvikle sig optimalt, uanset hvilken fase deres iværksættervirksomhed befinder sig i”, siger Claus Nygaard Jensen.

Claus er dog sønderjyde, så hvordan iværksætterindsatsen skal koordineres fremover vil han ikke spå om.

”Jeg glæder mig til at starte, og så vil jeg lige stikke en finger i jorden, inden der lægges planer for opnåelse af Business Koldings ambitiøse mål for iværksætteri og entreprenørskab. Jeg ved at Business Kolding allerede har en fornuftig strategi på iværksætterområdet, som jeg bakker op om. Men jeg glæder mig til at blive en del af iværksættermiljøet, og møde de driftige mennesker og interessenter, som er i Kolding”, siger Claus Nygaard Jensen.

Claus Nygaard Jensen bor på et landbrug i Meng ved Hejlsminde sammen med sin kæreste Anette og deres søn Mathias på ti måneder.

Claus Nygaard Jensen - ny chef for Iværksætteri og Entreprenørskab i Kolding.