Mennesker, der kan, vil og tør starte deres egen virksomhed, er vigtige for at skabe udvikling og vækst i Kolding kommune – så vigtige at vi kalder dem for Koldings Helte. Traditionen tro fejrer Business Kolding alle Koldings Helte ved et festligt netværksarrangement, der i år afholdes på restaurant Den Hvide Hest.

12. oktober 2023

Koldings Helte er et festligt netværksarrangement, hvor vi siger TAK. Tak til de iværksættere, der har startet selvstændig virksomhed i Kolding kommune inden for de sidste tre år. Er du en af Koldings Helte, så håber vi du vil deltage – kender du en iværksætter, så prik dem gerne på skulderen.

Vi ruller den røde løber ud, og inviterer på faglige oplæg, netværk og lækker mad fra restaurant Den Hvide Hest.

Mød Årets Iværksætter 2022
I 2022 blev restaurant Den Hvide Hest kåret til Årets Iværksætter ved Foreningen Business Koldings store Awardshow. Du kan møde Mikael Madsen, der også er en af Koldings Helte. Denne aften vil han fortælle om sin iværksætterrejse – og om at skabe liv i byen. Han åbnede i 2020 restaurant i Søndergade. Mikael Madsen har et imponerende CV, hvor han har arbejdet på flere Michelin restauranter i både Danmark og Udlandet. Han er også kåret til Årets Hotdog Konge. På Den Hvide Hest går de meget op i at udnytte råvarerne så meget som muligt, råvarer der gerne skal være lokale og af en god kvalitet.

Ægteskab og iværksætteri går hånd i hånd
Hjemme hos Merete og Henrik Hellesø kan det nok ikke undgås, at der bliver talt om iværksætteri ved middagsbordet. Begge har nemlig startet egen virksomhed, og til Koldings Helte, kan du høre dem fortælle deres iværksætterhistorier.

Merete Hellesøe har arbejdet med digital marketing i mere en 13 år, og i 2020 deltog hun på business Koldings Iværksætterforløb. I dag tilbyder hun hjælp til udvikling, drift og optimering af digital marketing – både på det strategiske og eksekverende niveau.

Henrik Hellesøe er uddannet tømrer og glarmester, og startede Rabenhus i 2021, hvor han tilbyder elegante og skræddersyede tømrer- og glasløsninger til både private og erhverv. Fokus er altid på løsninger, der lever op til kundens behov for funktionalitet, æstetik og professionelt finish.

Læs mere og tilmeld dig arrangementet her