Når ledige skal i job, giver det større gevinst at mødes ansigt til ansigt med en kommende arbejdsgiver. Det er erfaringerne, efter at Jobcenter Kolding og Business Kolding har holdt såkaldte ”Jobdatings”.

6. oktober 2017

Arrangementet går ud på, at virksomheder, som har brug for arbejdskraft, møder op på én gang, og så samler Jobcenteret de ledige, der kan være relevante for de forskellige opslåede stillinger. Indtil videre har der været afholdt Jobdating fem gange i 2017, og allerede nu er anbefalingerne, at de skal fortsætte i 2018.

”Det var lidt af et eksperiment, men det har vist sig, at være en rigtig god idé. Vi kan se, at virksomhederne får skrevet kontrakter, og det er jo også dejligt nemt for virksomhederne, at de kan møde op, bruge en time på rekruttering, og så tage hjem igen med arbejdskraft i bagagen. Det sparer dem for at bruge tid, da de ellers drukner i ansøgninger og afholdelse af jobsamtaler”, siger formand for Arbejdsmarkedsudvalget, Mette Balsby.

”I en tid, hvor det kan være svært at rekruttere arbejdskraft, så er Jobdatingen unik chance for vores virksomheder at møde potentielle nye medarbejdere, og derfor opfordrer vi alle virksomheder i Kolding Kommune til at tage godt imod dette tilbud”, siger Direktør for Erhvervsudviklingen i Business Kolding, Tove Gæmelke

Næste Jobdating afholdes d. 8. november på Tora, Birkedam 10 fra kl. 8.00-9.30. Hvis man er virksomhed og mangler arbejdskraft, kan man tilmelde sig Jobdating hos Jobcenteret på 7979 7400.

Tidligere har Easyfood, Würth, Murereliten og KUC lagt lokaler til Jobdating. I torsdags var det Super Dæk service, der var vært for arrangementet.