I weekenden d. 22.-24. marts afholdt Business Kolding Entrepreneurial Weekend i Pakhuset, hvor iværksættere fra Kolding, København, Kiel og Lübeck sparrede med hinanden om 10 udvalgte iværksætterprojekter.
3. april 2019
Pakhuset var ikke kun fyldt med kreative iværksættere, men også med 10 gode idéer da Entrepreneurial Weekend løb af stablen, og to virksomheder kunne da også tage hjem 25.000 kr. rigere. Der blev knoklet til langt ud på natten, og i løbet af weekenden lærte iværksætterne om, hvordan man starter virksomhed, iværksætterne kunne sparre med hinanden og med en lang række mentorer, inden de skulle pitche foran et professionelt dommerpanel søndag eftermiddag.
Seks personer med forskellig baggrund fra erhvervslivet havde sagt ja til at bruge en søndag eftermiddag som dommer i konkurrencen, og det var også 10 gode hold der pitchede deres ideer, i kampen om de to priser af 25.000 kr., der var sponsoreret af StartupBoost og Fynske Bank.
For den mest skalerbare idé vandt virksomheden Highgieneous fra Kolding. De har som mål at gøre folk bedre til at vaske hænder, i første omgang i sundhedssektoren.
Fra Tyskland vandt virksomheden CollegeCurries prisen for den mest socialøkonomiske idé, CollegeCurries vil sælge karry og bruge overskuddet til at finansiere uddannelse for børn i Indien.
Alle de ti deltagende virksomheder gjorde det så godt, at det var svært for dommerne at udpege de to vindere, og alle ti deltagere ønskes da også et kæmpe stort tillykke med deres fortsatte iværksætterrejse.
Entrepreneurial Weekend er en del af det dansk/tyske EU-projekt VekselWirk, som er støttet af Den Europæiske Fond for regional udvikling.