Ambitiøse iværksættere fra hele Danmark kan se frem til muligheden for at kunne vinde 100.000 kroner i førstepræmie, når Business Kolding afvikler Fynske Bank Startup Lab i efteråret.

2. september 2024

Fynske Bank Startup Lab er et intensivt forløb med forretningsudvikling, som kulminerer med en festlig finale for iværksætterne på det historiske Koldinghus den 29. november. Her skal iværksætterne præsentere deres forretningsidéer foran en prominent jury, med blandt andre den kendte investor Jesper Buch, direktør for Dansk Erhverv Brian Mikkelsen samt den erfarne iværksætter og stifter af Ecooking Tina Søgaard.

”Vi sætter alle sejl til i år. Med fire indledende regionale pitchsessioner, og efterfølgende bootcamp og workshop over fire uger, før den store finale. Det er tredje gang vi afvikler forløbet og konkurrencen i samarbejde med Business Kolding, og vi gør det for at understøtte iværksætterlysten og hjælpe de nye virksomheder i gang,” siger Morten Skov, regionsdirektør i Fynske Bank.

Om Startup Lab
Startup Lab er et forløb målrettet personer og teams med en spændende forretningsidé eller nystartede virksomheder, der ønsker at tilpasse og styrke deres forretningskoncept. Forløbet er struktureret omkring Lean Startup-modellen, der er en iterativ tilgang til at udvikle nye koncepter og forretningsmodeller. Deltagerne vil gennemgå en række intensive workshops over en periode på fire uger, hvor de vil arbejde med udvikling og kvalificering af deres koncepter, styrke deres forståelse for potentielle kunder og opnå bedre indsigt i prissætning og økonomi.

“Vi kan se, at alle iværksætterne som deltager får utroligt meget ud af det intensive forløb.”

Morten Bjørn Hansen, Business Kolding

”Vi kan se, at alle iværksætterne som deltager får utroligt meget ud af det intensive forløb. Det er blevet en værdifuld del af vores arbejde med de nye virksomheder. Vi er glade og stolte over, at Fonden for Fynske Bank endnu engang har valgt at støtte projektet,” siger Morten Bjørn Hansen, adm. direktør i Business Kolding.

Fynske Bank Startup Lab kulminerer med en finaledag på Koldinghus den 29. november, hvor de mest lovende koncepter vil blive præmieret. Det mest bedste koncept vil modtage 100.000 kr., mens det næstbedste koncept vil modtage 50.000 kr. Finalen bliver en inspirerende dag med pitch-præsentationer, netværksmuligheder og feedback fra erfarne mentorer og investorer.

Prominent Jury
Jury på finaledagen består af nogle af Danmarks mest erfarne og succesfulde iværksættere og investorer:
Jesper Buch, medstifter af Just Eat og aktiv investor
Tina Søgaard, serieiværksætter og investor
Brian Mikkelsen, direktør for Dansk Erhverv
Morten Skov, regionsdirektør Fynske Bank
Morten Bjørn Hansen, adm. direktør Business Kolding

Tilmelding og Deltagelse
Startup Lab er åbent for deltagere fra hele landet. Alle med en spændende forretningsidé eller en nystartet virksomhed er velkomne til at ansøge og få muligheden for at deltage i forløbet. Udvalgte ansøgere inviteres til indledende regionale pitch-sessioner i Aarhus, Kolding, Odense eller Svendborg i starten af oktober.

Ansøgningsfristen er den 22. september 2024.

For yderligere information, kontakt:
Morten Skov, regionsdirektør, Fynske Bank, 2137 0441
Morten Bjørn Hansen, adm. direktør i Business Kolding, 9137 3119

For mere information og tilmelding