Iværksætteri og foretagsomhed trives i Kolding. Der er potentiale til at styrke indsatsen yderligere ved at understøtte forretningsudviklingen i kommende og nystartede virksomheder. Derfor har Fonden for Fynske Bank igen i år sagt ja til en donation, der skal understøtte iværksætterkonkurrencen Fynske Bank Start Up Lab.

7. oktober 2022

Ønsket med Startup Lab er at tilbyde et struktureret forløb for nye og kommende iværksættere med en innovativ forretningsidé. Forløbet tager udgangspunkt i Lean Startup metoden, der har til formål at udvikle forretningskoncepter med optimalt ”product > market fit” – og der afholdes i alt 7 workshops.

Imellem workshops har deltagerne mulighed for sparring med udvalgte erhvervspersoner og fagprofessionelle fra Business Koldings rådgiver- og mentornetværk. Forløbet afsluttes med pitch-event for et dommerpanel og med deltagelse af særligt udvalgte erhvervsprofiler. Ved eventen vælges ”Bedste Startup Koncept”.

Syv ugers intensiv udvikling af forretningen, og chancen for at få del i en præmiesum på 100.000 kroner, er hvad der venter de iværksættere, der ønsker at deltage og som udvælges til at komme i betragtning

“Vi har brug for flere nye vækstvirksomheder i Syddanmark. For os er samarbejdet med Business Kolding en fantastisk mulighed, for at kunne bidrage til udviklingen af nye virksomheder i Kolding.”

Morten Skov, Fynske Bank

- Vi har brug for flere nye vækstvirksomheder i Syddanmark. For os er samarbejdet med Business Kolding en fantastisk mulighed, for at kunne bidrage til udviklingen af nye virksomheder i Kolding. Vi får skabt en attraktiv ramme, hvor iværksættere kan mødes og udvikle deres ideer i samarbejde med mentorer og det lokale erhvervsliv, siger Morten Skov, filialdirektør i Fynske Bank.

Iværksætteriet har et stærkt udgangspunkt i Kolding, med mere end 10.000 studerende på ungdomsuddannelser og videregående uddannelser.

- I Kolding har vi en ambition om at kunne konkurrere med de stærkeste iværksætterbyer i Danmark. Derfor skal vi kunne tiltrække og fastholde nye virksomheder. Vi ser samarbejdet med Fynske Bank om Fynske Bank Startup Lab som en mulighed for at sætte endnu mere skub i ambitionen. Vi glæder os til at gentage konkurrencen, siger Morten Bjørn Hansen, adm. direktør i Business Kolding.

Fynske Bank Startup Lab afsluttes med en finaledag, hvor en jury af erhvervsfolk udvælger de to bedste koncepter. Hovedpræmien er på kr. 75.000, andenpræmien er på kr. 25.000. Der er allerede åbent for ansøgninger til Fynske Bank Startup Lab. Særligt iværksættere inden for grøn omstilling og digitalisering vil bliver prioriteret.

Tilmeld dig Startup Lab 2022 her: