Der er en million kroner på vej til iværksættermiljø i et tidligere pakhuse på Kolding Havn. I Pakhuset er det meningen, at studerende og virksomheder kan mødes, så drømme og nye ideer kan opstå.

3. marts 2015

Svane Shipping og Business Kolding vil i samarbejde med en partnergruppe bestående af Syddansk Universitet, IBA, Designskolen, Design City og D2i – Design to innovate etablere et banebrydende nyt innovationsmiljø på Kolding Havn. Der er desuden dialog med flere potentielle partnere.

Nu giver TREFORs særlige værdipulje 250.000 kr. til etableringen og 750.000 kr. til en koordinator i to år.

- Målet er, at vi opdager Iværksætter-talenterne langt tidligere, hvor Pakhuset skaber et miljø som sikrer optimal effekt af Koldings unikke uddannelsesmiljø. Derfor glæder det alle parterne bag, at andre også kan se den gode ide, når TREFOR bakker os op og giver en million kroner, siger adm. direktør i Business Kolding, Tommy Langhoff.

Studerende fra forskellige uddannelsesretninger skal arbejde tæt sammen om deres forretningsidéer, og facilitere et tæt samspil med eksisterende virksomheder, iværksættere, designere og rådgivere. Det skal få flere ideer til at blomstre og få flere ideer til at blive til virksomheder.

undefined
Partnergruppen bag Pakhuset. Fra højre Gitte Bruun fra IBA, Tommy Langhoff fra Business Kolding, Jacob Buur fra SDU, Karsten Bech fra Designskolen, Thit Juul Madsen fra D2I – Design2Innovate og Per Krogh Hansen fra SDU.

Innovationsmiljøet med arbejdstitlen Pakhuset bliver på ca. 1.800 m2, og skal stå klar til sommer.

TREFORs særlige værdipulje støtter udviklingsprojekter, uddannelse, forskning, grøn erhvervsvækst, sundhed, kultur, iværksætteri m.m. i Trekantområdet. Værdipuljen støtter hvert år udvalgte formål - og udvælgelsen foretages af TREFORs Advisory Board.