Har du en skarp pen, blik for den gode historie og evnen til at gøre komplekse emner tilgængelige og interessante? Vil du være med til at brande Kolding som en attraktiv og erhvervsvenlig kommune? Så er det måske dig, vi leder efter som vores nye kommunikationskonsulent.

28. april 2025

Om stillingen:
Som kommunikationskonsulent hos Business Kolding får du en nøglerolle i vores arbejde med at skabe synlighed omkring Business Kolding og Kolding kommunes erhvervsliv – lokalt og nationalt. Med kommunikation der virker, skal du være med til at øge den lokale stolthed, og bidrage til at tiltrække nye virksomheder og fastholde eksisterende.

Vi leder efter en stærk formidler, der brænder for at fortælle de gode erhvervshistorier og arbejde både strategisk og operationelt med kommunikation og branding, og som kan skabe sammenhængende strategi og fortællinger på tværs af platforme.

Dine primære arbejdsområder vil være:

  • Producere erhvervshistorier, virksomhedsportrætter og content til vores egne platforme, hjemmeside, sociale medier og nyhedsbreve.
  • Udarbejde pressemateriale og sikre synlighed om Business Koldings aktiviteter og Kolding kommunes erhvervsliv i både lokale og nationale medier.
  • Bidrage til strategisk kommunikation og branding af Kolding som en erhvervsvenlig kommune.
  • Bindeled mellem Business Koldings organisation og Kommunens samlede kommunikationsindsats og grundfortælling.
  • Understøtte medlemskommunikation og medvirke til at øge antallet af medlemmer i Foreningen Business Kolding, og fastholde eksisterende.
  • Indgå i teamets øvrige opgaveløsning, og samarbejde med kolleger på tværs af huset.


Vi forestiller os, at du:

  • Har erfaring med kommunikation, pressearbejde og PR.
  • Skriver levende, rutineret og målgruppeorienteret – både til web, tryk, presse, events og SoMe.
  • Har øje for den gode historie, både internt og eksternt, og er på forkant med fortællingen.
  • Arbejder selvstændigt og proaktivt, men er en holdspiller, der trives med at samarbejde på tværs af fagligheder.
  • Kan arbejde med en bred pallette af værktøjer, fra video og web til kunstig intelligens.
  • Har strategisk forståelse og blik for, hvor og hvordan kommunikation skaber værdi og resultater.
  • Kan arbejde struktureret og evner at eksekvere – også når det skal gå hurtigt.


Vi tilbyder:
Business Kolding kender, hjælper og samler virksomhederne i Kolding kommune. Som vores nye kommunikationskonsulent bliver du en del af Sekretariatet, som varetager mange forskellige opgaver fra økonomi og administration, bestyrelsesbetjening og mødeforberedelser, til kommunikation, events og markedsføring. Alle vores arbejdsopgaver løses i partnerskaber og kræver et stærkt fokus på samarbejde på tværs af hele organisationen, og at du deler viden og kommunikerer om dit arbejde, både internt og eksternt. Opgaverne løses enten her i huset, hos virksomhederne eller hos én af vores mange samarbejdspartnere lokalt og regionalt.

Jobbet giver gode muligheder for personlig udvikling og mulighed for at tilpasse opgaver og ansvar efter kompetencer og ekspertise. Der er plads til, at du kan være med til at sætte en dagsorden og gøre en reel forskel for virksomheder lokalt.
Løn og ansættelsesvilkår fastsættes ud fra din faglige baggrund og kvalifikationer.

Om Business Kolding:
Vi er en privat erhvervsdrivende fond med 14 medarbejdere, som holder til i et spændende storrumskontormiljø i Pakhuset på Kolding Havn. Vores finansiering kommer primært fra Kolding Kommune som er opgavestiller, men vi deltager også i en lang række nationale og internationale projekter, som bidrager til vores økonomi. Organisationen er præget af stor motivation for at gøre en forskel for andre i samarbejde med vores mange interessenter, herunder lokale virksomheder, uddannelsesinstitutioner og ikke mindst Kolding Kommune. Læs mere om os på www.businesskolding.dk.

Ansøgning og kontakt:
Er du klar til at gøre en forskel for virksomhederne i Kolding? Så send din ansøgning og CV til Sekretariatschef Signe Madsen på simad@businesskolding.dk senest 8. juni 2025.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte adm. direktør Morten Bjørn Hansen på 9137 3119 eller mbh@businesskolding.dk.

Vi ser frem til at høre fra dig!

Kontakt

Tel +45 2491 3675
simad@businesskolding.dk
Sekretariatschef

Signe Z. N. Madsen

Tel +45 9137 3119
mbh@businesskolding.dk
Adm. direktør

Morten Bjørn Hansen