Tirsdag den 4. oktober inviterer virksomhederne i Koldingområdet skoleelever og deres forældre på besøg.

22. september 2016

Her kan unge og deres forældre komme forbi og få en snak samt få kendskab til, hvilke erhvervsuddannelser der findes. Mange unge tager nemlig deres forældre med på råd, når uddannelsesvalget nærmer sig.

Det er Ungdommens Uddannelsesvejledning, UU-center Kolding, der står bag arrangementet Åben Virksomhed. Aftenen er målrettet elever i 8.-10. klasse og unge på grundforløb og deres forældre. Flere virksomheder åbner dørene, så de unge kan få en fornemmelse af hvilke jobtyper, der er.

- Vi er meget glade for, at virksomhederne endnu engang har lyst til at tage imod elever og forældre denne aften. Det er af stor betydning for elevernes afklaring af uddannelsesønsker, at de får mulighed for at tale med mennesker, der er aktive i de forskellige erhverv, fortæller Bjarne Juhl Olesen, der er leder af UU-center Kolding.

Virksomhederne slår dørene op den 4. oktober fra kl. 17-18.00 og igen fra kl. 18.30-19.30. Sidste gang arrangementet blev afholdt, var der cirka 300 deltagende elever.

De virksomheder, der stiller sig til rådighed, er:

Attendo Vonsildhave Plejehjem
Autocentralen.com
Bilka
Bygma
Easyfood A/S
Hotel Koldingfjord A/S
Rolf Schmidt Industriplast A/S
TREFOR (EWII)
TRESU Group

Åben Virksomhed er et led i forsøget på at styrke forbindelsen mellem det regionale erhvervsliv og de unge, der står foran at skulle vælge uddannelsesretning. På selve aftenen vil en række nuværende elever eller nyuddannede også være til stede, så de kan fortælle om netop deres uddannelse.

Tilmelding foregår indtil til 27. september via UU-center Koldings hjemmeside under Events

Pladserne fordeles efter først til mølle-princippet

For yderligere oplysninger:
Ole Skovgaard, olsk@kolding.dk, 24 85 37 24