Juryen og medlemmer af Foreningen Business Kolding har nu stemt, og i onsdags kunne vi kåre Årets Iværksætter 2020. Vi besøgte vinderen for at overrække blomster, diplom og statuette.

12. februar 2021

Årets Iværksætter 2020 er Nordic Coffee House med Michael Mølbæk i spidsen. De har siden 2015 serveret god friskbrygget kaffe til hele landet fra deres lille kaffevogn, kafferisteriet i Nr. Bjert og fra deres webshop. De leverer til flere lokale virksomheder med en bæredygtig profil – og så er de sponsor til Tour De France.

“Jeg havde ikke regnet med det, men det betyder rigtig meget, at andre anderkender alt det, jeg har gjort for at nå hertil.”

Michael Mølbæk, Nordic Coffee House

- Det er svært at sætte ord på, hvordan jeg føler lige nu, fortæller Michael kort tid efter, at han har fået den gode nyhed overbragt. Jeg er glad, jeg er taknemmelig og beæret og samtidig ydmyg over at have vundet. Jeg havde ikke regnet med det, men det betyder rigtig meget, at andre anderkender alt det, jeg har gjort for at nå hertil.

Med til overrækkelsen af blomster, diplom og statuette var Morten Bjørn Hansen, direktør ved Business Kolding og Hans-Christian Ohrt, partner ved Andersen Partners og sponsor af Årets Iværksætterpris.

- Gennem mange år har Andersen Partners bistået iværksættere med at etablere den optimale juridiske ramme for deres virksomhed, så den er tilstrækkelig robust og forberedt til fremtidens udfordringer, fortæller Hans-Christian Orth. Kolding – og Danmark - har brug for innovative og driftige iværksættere, som skaber arbejdspladser og skatteprovenu. Derfor støtter vi Årets Iværksætterpris.

Se billeder fra prisoverrækkelsen